ברקע ההליכה המסתמנת לבחירות נוספות, שוחחו היום (שני) העיתונאים ושדרני 103FM בן כספית וינון מגל בתוכניתם על נושא החיפוש אחר מנהיג פוטנציאלי לראשות הממשלה, והתווכחו על זהותו של המנהיג הפוליטי של מחנה השמאל שיהיה לו פוטנציאל לעמוד בראשות הממשלה. מגל טען: "מאז רבין, אף גנרל לא הצליח בפוליטיקה". כספית השיב: "כשאתה בא ואומר, למה אין מנהיגים מתוך הפוליטיקה עצמה, זה כי נתניהו בנה מערכת שכל מי שמרים ראש - מכוסח, אם זה אצלו בליכוד, וכנ"ל גם במערכת הכללית. יש לו היום אמצעים עצומים בתקשורת".

גדי איזנקוט נגד מדיניות הממשלה. צילום: באדיבות המרכז הבינתחומי הרצליה

מגל: "רביב דרוקר קורא לשלח ולחולדאי לוותר לאיזנקוט ולרוץ בראש מחנה השמאל, מה יהיה? אין לשמאל מנהיג זה דבר באמת. נתניהו ורבין יש בהם מן המשותף במובן שזה היה המנהיג של המחנה, הרצח הוריד לשמאל את המנהיג ומאז הוא לא התאושש. אני מנסה לנתח את הסיטואציה להפלת המנהיג, השמאל לא התאושש מרצח רבין שהיה פיגורה כריזמטית בצורה יוצאת דופן עם כישורים ביטחוניים ויכולות. אחרי נתניהו אני לא יודע מה יהיה בימין. חוץ מהמשיח וממני אני לא רואה אופציות. כל איזנקוט ושלח ולפיד ובוגי וגנץ וציפי לבני ובוז'י, מתרסקים".

כספית: "אתה לא אמור להגיד לי דברים מעוררי מחלוקת? זה המצב. השמאל בטבע שלו יתהפך על המנהיג מיד עם בחירתו. המנהיג בטבע שלו בארץ, בעיקר הביביסטי כי זו כת מסוג אחר, ביבי העלה את זה לדרגות. אפשר להסתכל עליו כגאון או כקיסר, תלוי מהזווית. מה שהוא לא יעשה כמו טראמפ, זה בדיוק זה. השמאל, האגדה שבינתיים מוכיחה את עצמה זה רק גנרל בגלל העניין הביטחוני. ראינו את הגנרל גנץ, אני חושב שזו טרגדיה ואני חושב שהמועמד בכחול לבן היה צריך להיות אשכנזי. אבל אשכנזי הרוויח ביושר כי הוא היסס, לא עשה כלום וקפא, ברק היה הגנרל האחרון שניצח. זו טרגדיה שאין מנהיג. מצד שני, אני לא מהמודאגים, אני מחזיק גדול מאוד מאיזנקוט, אני חושב שהוא היה הרמטכ"ל הטוב ביותר מאז שאני עיתונאי, לא יודע מה היה לפני כן".

מגל: איך כוכבי?".

הוא מכהן אז אנחנו עוד לא... אצל איזנקוט יש משהו שלא ראיתי אצל אף אחד אחר, הוא ענייני לגמרי. לא מעניין אותו רעשי רקע והוא גם אכל אותה על זה. הוא שוקל את האינטרסים לקבלת החלטה, הוא ענייני לגמרי".

מגל: "גם עם עופר וינטר?".

כספית: "לדעתי אלף אחוז, יכול להיות שהוא טעה אבל אין לו אג'נדות סמויות".

מגל: "שילוב הנשים והדתיים זה אג'נדה".

כספית: "כשאדם עושה עבודת מטה..."

מגל: "אני לא אומר שהוא לא היה רמטכ"ל טוב והוא נראה לי איש רציני והגון, אבל אג'נדה יש. לא לחינם שמים אותו במחנה המרכז-שמאל, למה לא בליכוד?".

כספית: "אנשים עושים את זה על אחריותם. אתה מתבלבל בין עמדה לאג'נדה. אני חשבתי שאיזנקוט זה אשכנזי בכלל, מרוקאי מאילת שכל פעם שאומרים לו תמנף את זה הוא מסרב בכל תוקף, זה מעצבן אותו ומגעיל אותו".

מגל: "אני ממנף את זה שאני מרוקאי. זה מתוך הבנה שזה חלק מהזהות שלי".

כספית: "ברור".