חברת הכנסת מירב מיכאלי, הגיבה היום (שני) על ההחלטה שעברה בועידת המפלגה, אשר ביטלה את הפריימריז לרשימת הכנסת ה-24. בראיון לגדי נס בתוכניתו ב-104.5FM, הסבירה מיכאלי מדוע היא לוקחת את המאבק אל בית המשפט: "המאבק שלי הוא להחזיר את מפלגת העבודה להיות פלטפורמה רלוונטית במחנה הפוליטי של המרכז שמאל". לטענתה, עמיר פרץ "מחסל את מפלגת העבודה".

עוד ניצחון כמו אתמול של עמיר פרץ ומה יקרה למפלגת העבודה?
"זה מה שקוראים נצחון פירוס. זה מאוד לא סופי שלא תיפול רוחם של חברי מפלגת העבודה. הדבר הנורא שקרה אתמול הוא שעמיר פרץ ביטל את הפרמייריז. זה הדבר החמור והמסוכן ביותר שקרה למפלגת העבודה. מה שאנחנו יוצאים נגדו ומפגינים ברחובות נגד בנימין נתניהו בגללו, עמיר פרץ עשה אתמול למפלגה. זה דבר שהוא לא דמוקרטי. כאמור אנחנו טוענים שזה לא חוקתי ומחכים לראות מה יהיה בבית המשפט".

מירב מיכאלי מצביעה בפריימריז (צילום: אבשלום ששוני)
מירב מיכאלי מצביעה בפריימריז (צילום: אבשלום ששוני)

אנשים שואלים אותי "האם מירב מיכאלי מבינה שהיא סיימה את דרכה במפלגת העבודה"?
"זה לא מאבק אישי. זה מאבק לאומי, משום שאם לי אין סיכוי, אז גם לגדי איזיינקוט אין סיכוי, לרון חולדאי ולעופר שלח אין סיכוי. הרי כל המאבק שלי הוא לפתוח את השורות, זה לא מאבק שלי עליי. כל המאבק שלי הוא להחזיר את מפלגת העבודה להיות פלטפורמה רלוונטית במחנה הפוליטי של המרכז שמאל".

את תשקלי ברגע האמיתי לחבור לרון חולדאי או לגדי אזייקונט?
"אני תמכתי בעמיר פרץ לפחות ארבע פעמים. לצערי, היום הוא מחסל את מפלגת העבודה. אני מתעקשת על זה שעם כל הכבוד, מפלגת העבודה היא לא שלי ולא של עמיר פרץ, היא קודם כל היא של 44,000 אלף החברים שלמרות כל מצבה החמור, עדיין יש 44,000 אלף איש שפקודים למפלגה. מכל האחרים שהזכרנו אין לאף אחד פלטפורמה פוליטית. ראינו כמה מחזיקות מפלגות חדשות. בין אם הם יקימו או לא, יש פה מפלגה שורשית למדינת ישראל, מחובר לדי אן איי של מדינת ישראל. לא משנה אם אתה מסכים או לא מסכים לדרכה של מפלגת העבודה. לפי דעתי יש חובה לאומית להציל אותה. זה גוף פוליטי רלוונטי וחשוב משום שהמחנה הפוליטי של מרכז שמאל ממש מרוסק ואין לו כתובת. אני אומרת שצריך לנקות, לשקם ולבנות מחדש, אני לא אוותר על מפלגת העבודה .זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

אבל עמיר מוביל את מפלגת העבודה אל תוך כחול לבן, כבלוק בתוך מפלגת כחול לבן.
"אז אני אומרת, כל ההצבעה הזו עדיין תלויה בבית המשפט. לשיטתי, אין לעמיר פרץ שום מנדט להביא שום החלטה שכזו אל מפלגת העבודה, בוודאי שלא למחוק אותה אל תוך מפלגה אחרת, שגם לה יש סיכוי טוב שלא תעבור את אחוז החסימה. אנחנו נחכה לראות מה תהיה ההכרעה בבית המשפט, נשטח את טענותינו ואני בטוחה שאנחנו ננצח ונוכל לבנות מחדש את המפלגה. אני מאמינה שזה חשוב למדינת ישראל ולכן אני נאבקת על זה".

עמיר פרץ בוועידת מפלגת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)
עמיר פרץ בוועידת מפלגת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)

 איך מפלגת העבודה, מאבני היסוד של מדינת ישראל, איך היא נמחקת ככה?
"עם כל הכבוד יש לי משהו נורא משמעותי מבחינתי להגיד. נתת את סתיו שפיר כדוגמה, היא עזבה את המפלגה. רבות ורבים לצערי במקום להישאר ולהילחם על דמותה של המפלגה, בחרו לעזוב וזו אחת הסיבות שהמפלגה הגיעה לאן שהגיעה. יש הרבה סיבות כמובן, הסיבה המרכזית היא שהמפלגה שוב ושוב הצטרפה לממשלות ימין והוציאה לפועל מדיניות ימנית שלה היא מתנגדת. במקום להישאר ולהיאבק על הדבר הנכון למדינה דרך המפלגה, פשוט עזבו. אני לא מוכנה לעזוב, זה לא באופי שלי וזו לא הדרך בעיניי. 

 נחכה ונראה, אך מבחינת עולם הולך ונעלם, מי חשב שמפלגת העבודה עלולה להמחק מהמפה?
 "ומי חשב שעמיר פרץ הוא זה שימחק אותה?".

 עמיר פרץ מאמין שזאת הדרך לשמר אותה, הוא עדיין מאמין בזה.
"לצערי אני לא חושבת שהוא מאמין בזה. אני חושבת שהיום איציק שמולי והוא מקבלים החלטות מתוך אינטרסים אישיים, על חשבון חברות וחברי המפלגה ועל חשבון האינטרס הציבורי. מדינת ישראל זקוקה למפלגת עבודה חזקה ומתפקדת. שעומדת על שלה שלא נותנת לגיטימציה לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום.

אגב אני עדיין לא בטוח שהיא נופלת, לתחושתי היא נשארת. הם ימצאו את שביל הזהב ותהיה התקפלות.
"אני לא אמרתי שהיא נופלת מחר בבוקר. אני רק אמרתי שמדינת ישראל זקוקה למפלגת העבודה שלא זוחלת לממשלות של בנימין נתניהו".

אז אנחנו כמובן נמשיך לעקוב, אך את חברת הכנסת מירב מיכאלי אומרת לנו 'עמיר פרץ מחסל את מפלגת העבודה'?
"אני אומרת שזה עוד לא נגמר".