על רקע הצעת החוק שתעלה מחר במליאת הכנסת, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע הערב (שלישי) במהלך מסיבת עיתונאים בכפר המכביה כי מפלגתו, כחול לבן, תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת. חברי הכנסת מיהרו להגיב לדברים. 

בימים האחרונים קראתי לבני גנץ לשים את העבר מאחורינו ולהצביע אתנו על פיזור הכנסת. הערב הוא הודיע שיתמוך בהצעת החוק שלנו ואני מברך אותו על כך. חצי שנה אחרי הקמת הממשלה המנופחת והמנותקת לכולם ברור שנתניהו לא יכול להוביל את ישראל ליציאה ממשבר הקורונה", הגיב יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד.

"נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו - שפל המדרגה. בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית", כתב יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר

שר האוצר, ישראל כ"ץ, הגיב גם הוא ופירט את הלו"ז "המקצועי והאמיתי" להעברת התקציבים, לדבריו:


גם יו"ר תלם, משה בוגי יעלון, הגיב לדבריו של גנץ והדגיש: "ניתן וצריך להחליף את נתניהו בכנסת הנוכחית. זו חובתך". 



במפלגת ישראל ביתנו, שתמכו ברעיון פירוק הממשלה, הגיבו בשמחה. יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן פרסם בחשבון הטוויטר שלו "בוקר טוב אליהו", בעוד שח"כ יוליה מלינובסקי כתבה "תחזיקו אותי, תחזיקו אותי, אבל לא חזק מדי". מדוברות המפלגה נמסר כי "מדינת ישראל צריכה הנהגה אמיתית. כזאת שלא מזגזגת ומתפתה לכיסאות. מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן תדאג שזה יקרה".

גם בשמאל לא נשארו אדישים, ומיהרו להגיב. ״רוב הציבור הצביע פעם אחר פעם בעד ממשלת מרכז-שמאל. לולא בגידתם של חלקים במחנה, ובראשם גנץ, היה ניתן להחליף את נתניהו. יש לקוות כי הלקח נלמד, והציבור ייתן קולו בבחירות הקרובות לאלה שהוכיחו, כמו מרצ, כי הם נאמנים לדרכם ולא מפרים את הבטחותיהם לבוחרים״, כתב יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ