מכל סיעות הכנסת ה-23, הסיעה היחידה שלא הגיעה להצביע על הצעת החוק לפיזור הכנסת היא סיעת רע''מ מן הרשימה המשותפת. היום (חמישי) שוחח חבר הכנסת לשעבר ג'מאל זחאלקה עם סיון כהן בתוכניתה ב-103FM וניסה להסביר מדוע הקשר הנרקם בין ראש הממשלה נתניהו ליו''ר רע''מ מנסור עבאס, יוביל לפירוק המשותפת: "נתניהו קרא את תוצאות הבחירות וראה שעלייה בכוחה של המשותפת זה מה שמנע ממנו להקים ממשלה, אז הוא שם את יהבו כדי לפרק אותה".

מנסור עבאס נכנס ויוצא מהלשכה של נתניהו, הכול נראה כמו חזון אחרית הימים.
"אני ממש לא תיארתי לעצמי שדבר כזה יקרה כי אנחנו באנו לבחירות לאנשים, קיבלנו מנדטים כשאמרנו שאנחנו רוצים להפיל את נתניהו ושיש סיכוי. עבאס לא קיים את התחייבותו לציבור, לא רק לחבריו ברשימה המשותפת ואני חושב שהוא עושה דבר מאוד מסוכן".

חברי הרשימה המשותפת (צילום: אריק בנדר)
חברי הרשימה המשותפת (צילום: אריק בנדר)

אולי נתניהו גאון אם הצליח לשחק עם מנסור לטובתו?
"נתניהו יש לו אסטרטגיה לפרק את כל המפלגות והוא הצליח לפרק את כולן כמעט, ועכשיו הגיע הזמן של המשותפת. נתניהו קרא את תוצאות הבחירות וראה שעלייה בכוחה של המשותפת זה מה שמנע ממנו להקים ממשלה, אז הוא שם את יהבו כדי לפרק אותה"

כמו שפירק את כחול לבן הוא פירק את המשותפת לקראת הבחירות?
"אני מקווה שלא, זה החלטה של התנועה האסלאמית אם הם רוצים להמשיך בקו הזה. כמובן שאי אפשר להמשיך ככה, אבל אם הם רוצים לחזור למשותפת אהלן וסהלן. אני חושב שאנחנו יכולים להתעשת, הציבור סך הכול תומך בנו, הוא לא חונה במפלגות אחרות. הציבור שלנו פשוט לא מצביע, לא שהוא מצביע למפלגה אחרת. מה הבעיה עם מנסור עבאס? אנחנו נאבקים למען זכויות אזרחיות, אנחנו לוקחים את האזרחות שלנו ברצינות. מה שעושה עבאס זה להתנות את הזכויות שלנו בעמדות פוליטיות. את לא רוצה שהילד שלך יהיה תלוי בהצבעה הפוליטית, זה הרי לא יעלה על הדעת. זה להוריד את מעמדנו כאזרחים, בעצם אזרחות מותנית ולא מלאה".

מה הכוח של רע"ם מתוך המנדטים?
"הם קיבלו 4 מתוך ה-15 לדעתי אם הם ילכו לבחירות בצורה עצמאית הם לא יעברו את אחוז החסימה".