חברת הכנסת איילת שקד (ימינה) שוחחה היום (חמישי) עם רוני בר און ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על ההצבעה הטרומית על פיזור הכנסת שנערכה אתמול ומתחה ביקורת חריפה נגד הממשלה הנוכחית: "ממשלה שמתעללת באזרחים ולוקחת את התקציב כבן ערובה צריכה לחלוף מן העבר. זו ממשלה חולה ואין לה תרופה, ולכן הצבעתי בלב שלם על פיזור הכנסת".

תוצאות הצעת החוק לפיזור הכנסת (קרדיט: ערוץ הכנסת)

לא נעת בחוסר נוחות מסוימת על החלטתכם להפסיק את פעילות הכנסת הנוכחית?
"לא. בכלל לא. כאופוזיציה עשיתי את המעשה הנכון. כמובן שהאופוזיציה וגם הקואליציה עשו את זה יחד. אין מה לעשות, ברגע שהממשלה הזו לא מתפקדת בשום צורה ואפילו תפקיד לא מעבירה, שזה פשוט אבסורד שאנחנו חיים על תקציב מפני שלוש שנים". 

אבסורד? זה קטסטרופה וזה לא חוקי.
"זו ממשלה שמתעללת באזרחים שלה ולוקחת את התקציב כבן ערובה בכל הוויכוחים הפוליטיים שלה והיא צריכה לחלוף מהעולם. זו ממשלה חולה ואין לה תרופה ולכן הצבעתי בלב שלם על פיזור הכנסת".

בהנחה שאנחנו הולכים לבחירות על פי הקריאה הטרומית אתמול - האם ימינה ממשיכה לנסות להיות מפלגת מרכז ולפזול גם למרצ? או שאתם תזדהו באופן גלוי עם המחנה הלאומי?
"ימינה זו מפלגת ימין אנחנו לא מנסים להתחפש למה שאנחנו לא. אנחנו רק אומרים את הדבר הברור מאליו, והוא שאנחנו נמצאים כרגע במשבר החברתי כלכלי מהחמור שידענו. זו האמת. הדבר הכי דחוף הוא לטפל בקורונה ובכלכלה. אנחנו עם גירעון של מעל מיליארד שקל, ויש לנו מעל ל־20 אחוז אבטלה. זה נתונים מזעזעים. ימינה היום היא אלטרנטיבה שלטונית, זו המפלגה השנייה בגודלה בסקרים. בעיני, נפתלי בנט בנוי מהחומר של ראש ממשלה".

אם המצע שלכם זה טיפול בכלכלה ובבריאות למה שלא תלכו עם מרצ?
"תראו, אני רוצה להגיד לכם משהו על קואליציות עתידיות - לאורך שנים פוליטיקאים רבים שיקרו לציבור. הם אמרו מה שנוח להם לפני מערכת הבחירות  ובסיומה עשו משהו אחר לגמרי. נתניהו נשבע אמונים לגוש הימין וברגע שהוא יכול היה הוא פירק אותו, גנץ ישב 35 מנדטים בשביל לא לשבת עם נתניהו, ובסוף ישב איתו. עמיר פרץ גילח את השפם ואמר שלא יישב עם נתניהו, ובסוף ישב איתו. אני את כל השיח סביב הקואליציות העתידיות לא אוהבת לעשות". 

אז למה שבנט לא יגיד בפה מלא שהוא לא נותן לנתניהו לשבת על כיסא ראש הממשלה. שיגור בבלפור עוד מאה שנה, אבל ללשכת רה"מ שלא יכנס. 
"בני גנץ אמר את זה, ומה הוא עשה? תראו, פעם היו שני גושים - ימין ושמאל, והיום נשארנו רק עם מחנה רק ביבי ורק לא ביבי, ואנחנו מסרבים לשתף עם זה פעולה, לא ניכנס לשבלונה הזו. אנחנו אלטרנטיבה שלטונית, ולכן מי שרוצה פוליטיקאים שלא יתעללו בתקציב המדינה וינהלו את המשבר יכול למצוא אצלנו בית. האמת היא פשוטה: גנץ ונתניהו נכשלו כישלון חרוץ בניהול המשבר, ואנחנו רוצים את אמון הציבור ולהנהיג את המדינה הזו. אז למה אני צריכה לדבר על פוליטיקאי כזה או אחר? בואו, תנו לנו את הכוח ואנחנו נדע להרכיב קואליציה". 

איך את אומרת פוליטיקאי כזה או אחר? איילת, הבחירות הן על ההנהגה. את מי אתם רוצים בהנהגה?
"את בנט. הוא מנהיג שיודע לעמוד בלחצים, ואנחנו נמליץ עליו. מה כל כך קשה לתפוס את זה?".

שאלה אחרונה: מה אתם מתכוונים לעשות בכל נושא ההתיישבות עד שטראמפ יסיים את תפקידו?
"אם תסתכלו בעמוד הפייסבוק שלי אתם תראו שהחלטנו להתלכד מה שנקרא, ולדרוש להסדיר 60 ישובים צעירים שאנחנו רוצים שיקבלו חשמל, ואני מאוד מקווה שתגיע החלטה כזו. ככה או ככה טראמפ לא יעצור את נתניהו מלעשות את זה".