לנוכח המשבר הקואליציוני המחריף, במערכת הפוליטית העלו הילוך בהתארגנות להקדמת הבחירות האפשריות. סקר נרחב שהוזמן השבוע בידי אחת המפלגות מראה כי במרכזן של הבחירות הקרובות תעמוד השאלה מי ינהיג את הימין ויתמודד לראשות הממשלה, כאשר הדו־קרב המסתמן צפוי להתנהל בין בנימין נתניהו לנפתלי בנט.

תוצאות הצעת החוק לפיזור הכנסת (קרדיט: ערוץ הכנסת)


מממצאי הסקר, שנערך בקרב 1,500 משתתפים, עולה כי הפער בין השניים הצטמצם באופן משמעותי, וכי שאר המועמדים לראשות הממשלה נמצאים אחריהם בהפרש ניכר. גורמים בכחול לבן טענו אתמול כי בנט נהנה מכמה מנדטים ששייכים לשמאל־מרכז ועזבו את כחול לבן על רקע כניסתם של גנץ וחבריו לממשלת האחדות בראשות נתניהו.

לטענת גורמים במפלגתו של גנץ, “כאשר תחל מערכת הבחירות וכל השחקנים - הקיימים והחדשים – יתייצבו בקדמת הבמה, הבריתות ייכרתו והגושים יתגבשו, ייתכן שהקולות שכרגע ‘חונים’ אצל בנט יחזרו לביתם הטבעי יותר”.

בימינה לא מוכנים לוותר על הציבור במרכז המפה, ומתכוונים בבוא העת להקים רשימה רחבה ומגוונת ככל הניתן כדי לשמור על כוחה של המפלגה גם בקרב הציבורים שלא הצביעו עבורה קודם. עם זאת, במפלגתו של בנט מניחים שהממשלה לא תיפול בשבועות הקרובים ושהיציאה לבחירות תתרחש רק בסביבות חודש פברואר.

בתוך כך, בליכוד מודאגים מהמשך התחזקותה של ימינה בסקרים ושוקלים לבצע כמה פעולות כדי לנסות ולפגוע בכוחו של בנט וחבריו למפלגה. על פי הגורמים המעורים בפרטים, יו”ר האיחוד הלאומי, ח”כ בצלאל סמוטריץ', כבר החל לקבל הצעות מפתות מכיוון הליכוד, כאשר ההצעה המרכזית שעומדת על פרק היא התפצלותו מימינה.

באחד התסריטים אף הוצע לו מקום בולט או אפילו ראשון במפלגה דתית־לאומית חדשה, שתכלול את האיחוד הלאומי, את הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ ואת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. נזכיר כי לאחרונה דווח שבנט וסמוטריץ' מתכוונים לחתום על הסכם הריצה המשותפת בקרוב, ייתכן שעוד טרם יציאה למערכת הבחירות.