לאחר אישור ההצעה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, נראה כי השחקן החדש שעתיד להיכנס למשחק הפוליטי הוא הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שצפוי לגרוף 15 מנדטים אם יקים מפלגה משותפת עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והשרה לשעבר ציפי לבני. ד"ר אבישי בן חיים, הפרשן לענייני חרדים של חדשות 13 שהודיע אתמול כי יצביע למפלגה שבני גנץ יעמוד בראשה אם יתקיימו בחירות נוספות, קרא לאיזנקוט השבוע להצטרף לשורותיה של מפלגת הליכוד. בן חיים שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM והתייחס לדברים: "מזרחי שרוצה להיות ראש ממשלה, יכול לנסות רק דרך הליכוד. גם מזרחים יעדיפו להצביע למועמד שאיננו מזרחי. אם יש דמות כמו איזנקוט בליכוד, יש לזה חשיבות חינוכית ותודעתית עצומה". 

למה אתה חושב שהבית הטבעי של גדי איזנקוט זו מפלגת הליכוד?
"אני מסתמך על כמה היבטים שבגללם אני חושב שהבית הטבעי של איזנקוט הוא בליכוד, ולא אצל מפלגות השמאל. הרי לא הייתי אומר לשופט מני מזוז 'מקומך הטבעי הוא בליכוד', כי העמדות הבסיסיות שלו הן לא העמדות הללו. העמדות של איזנקוט הן עמדות ליכודיות, וגם התפיסה המדינית ביטחונית המתונה שלו. אני חושב שאין סיכוי למי שנראה כמו איזנקוט לקבל את הקולות של ישראל הראשונה בהמוניה.

אני מביא במאמר סדרה של מקומות בהם ראינו בעבר ניסיונות להעמיד בראש המפלגה הראשונה של ישראל מישהו כזה, כמו איציק מרדכי שבשנת 1999 גמר עם שישה מנדטים ועמיר פרץ שמצביעי העבודה ברחו בגללו לקדימה ב-2006. ראינו בשנת 2012 את שאול מופז שהצליח להיבחר לקדימה, שזו הייתה המפלגה המרכזית, וראינו את אבי גבאי ואפילו אביגדור קהלני".

אז אתה אומר שאם יש מנהיג מזרחי שרוצה להיות רה"מ הוא יכול רק דרך הליכוד?
"הוא בוודאי לא יכול לעשות את זה דרך השמאל, רק במפלגת ימין".

אני אומר לך שהמרוקאים עצמם מנעו את דוד לוי.
"זו חלק מהעובדה שגם מזרחים יעדיפו לא להצביע למזרחים, בדיוק כמו שנשים לא יעדיפו להצביע למועמדת אישה. זה חלק מהדיכוי וזה חלק ממה שאנחנו רוצים לתקן. יש לי אינטרס של תיקון עולם - אם יש דמות כמו איזנקוט בליכוד יש לזה חשיבות תודעתית וחינוכית עצומה. אם יש מקום שהוא הבית של איזנקוט זה המקום האחר - אם הוא ילך למקום אחר הוא יגמור כמו איציק מרדכי. הוא יכול להיות מספר 2 של נתניהו, יש פה מאבק חשוב של ישראל השנייה והוא צריך לשתף פעולה, ולבוא לעזור".

יכול להיות שהחברה הישראלית לא בנויה להמליך עליה ראש ממשלה מזרחי.
"אני מסכים, אבל יש צורך בהצפה של הדבר הזה והתיקון צריך להיות בבית הטבעי כי שם כבר ראינו שזה לא יעבוד. אם איזנקוט נכנס לליכוד ומתייצב לצד ביבי, אז בדור הבא יש את הסיכוי לשינוי אמיתי".