על פי פרסום בחדשות 12 אמש כי תוקם מפלגת "מקצוענים" שכוונתה להבטיח ניהול אחר למשבר הקורונה, הגיב היום (שבת) מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד, כי יש לשנות את שיטת הממשל ולהכניס גורמים מקצועיים בתור נבחרי ציבור.

בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, פירט באב"ד כי אינו יודע אם תקום בסוף, אך הסביר כי על פי תפיסת עולמו הפוליטית "עצוב לראות עד כמה השיח הפוליטי מפלג והורס כל חלקה טובה בחברה הישראלית, ועד כמה כבר לא מתנהל דיון מקצועי וענייני שיכול להוציא את המדינה מהמשבר אליו נקלע העולם כולו והוא הקורונה.

בהמשך אף ציין כי "חייבים לשנות את השיטה, ראש המפלגה הגדולה יהיה ראש הממשלה", בהתייחס לאופן הבחירות והביע את תמיכתו בהגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות.

שבת שלום, בהמשך לפרסום הערב באולפן שישי, אין לי מושג אם תקום בסוף מפלגה של אנשי מקצוע מנוסים, אבל בעיקר עצוב לראות עד...

Posted by Shai Babad on Friday, December 4, 2020

כזכור, על פי הפרסום אמש במהדורה המרכזית, מפלגה חדשה צפויה לקום לקראת הבחירות הרביעיות – מפלגת "המקצוענים", כאשר כרגע נמצאת כבר בשלבי הקמה מתקדמים וכבר גוייס כסף רב למען המטרה. עוד צויין כי בין השמות המרכזיים שנמצאים על הכוונת של מרכיבי הרשימה הם ח"כ יפעת שאשא ביטון, פרופסור רוני גמזו, חיים ביבס ומשה בר סימן טוב.

בשונה מבאב"ד שאמנם לא אישר אך גם לא הכחיש, יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, הגיב לפרסום בשיחה עם "מעריב" אמר: "מדובר בפייק ניוז או בספין. כפי שאמרתי כבר, לא מאמין במפלגות מדף אלא רק בבית הפוליטי שלי. אני ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר השלטון המקומי, וזה תפקיד יותר משמעותי מרוב משרדי השרים שיש לליכוד. כשאחליט אחרת אעדכן".

 משה בר סימן טוב ויפעת שאשא ביטון מיהרו להכחיש את הפרסום גם הם. "אנשים משרבבים את שמי להתארגנויות פוליטיות. יש תשובה מאוד פשוטה לזה. אני לא. נקודה", כתב בר סימן טוב בחשבון הטוויטר שלו.

"אנו עדים כל יום לניסיון להדביק לי חיבור כזה או אחר. כאשר אקבל את החלטתי אעמוד מול הציבור ואציג אותה בשקיפות מלאה כפי שנהגתי עד כה. אין כל קשר ביני לבין ההתארגנות שהוצגה", מסרה שאשא ביטון.