חבר הכנסת משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וניסים משעל על ההתפתחויות האחרונות בזירה הפוליטית: "אני לא חושב שבני גנץ ירוץ בבחירות". הוא הוסיף: "חשבתי שכחול לבן היא זו שתביא את ההישג והיא הביאה אבל לצערי לא מומש בגלל פיק הברכיים של גנץ ואשכנזי".

כחול לבן הגיבו בעקיצה לדברי יעלון, וכתבו בחשבון הטוויטר של המפלגה: "כדור הארץ קורא ליעלון להתחבר למציאות".

הוא התייחס ב-103FM לאחד השמות שהועלו כמצטרפים אפשריים למערכת הפוליטית - ראש עיריית ת"א רון חולדאי, ואמר כי "אין מקום למפלגה שלו, לא רואה אותו מוביל להחלפת השלטון".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה, ארכיון

בהמשך דבריו ציין כי הוא תומך בהצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי - "בה ניתן יהיה להזיז את נתניהו. יכולנו לעשות זאת אם הייתה נכונות של פוליטיקאים". הוא נשאל על ההתנהלות של יו"ר כחול לבן, ושותפו לשעבר, והשיב: "תקרא בספר בעוד 20 שנה". לדבריו, הסקרים מראים שבחיבור של כולם יחד, אנחנו לא מצליחים להחליף את השלטון. 

"אם נמשיך ללכת כך אז הממשלה הבאה תהיה בראשותו של נתניהו עם החרדים ובנט, ממשלה שמוכרת מהעבר, שלא אכפת לה מכרסום בדמוקרטיה, שתיתן חסינות והתגברות לנתניהו והשאר יהיה היסטוריה. לכן צריך לפרוץ את זה", הדגיש.

מצאת את הנוסחה?
"יאיר לפיד יכול להיות רה"מ מצוין וכל מה שאני אומר הוא מכיר. הוא חושב שצריך לפעול לטובת המפלגה הטובה ביותר, היה סקר שכחול לבן מצטרפים אלינו אבל הגוש קטן והדרך צריכה להסתכל על גושים, האם אפשר להביא 61. מסתבר שבמקרים מסוימים, והיה בהיסטוריה, שהחיבור רק מוריד מהכוח וזה מה שמצביע המחקר כרגע. לא קיבלנו החלטה, אנחנו דנים בזה כשהמטרה העיקרית היא להחליף את השלטון".



יש תרחיש במסגרתו הכול נשאר אותו דבר?
"הלוואי, אנחנו רצים כמה חודשים ובינתיים בנט קיבל שמונה מנדטים משרידי כחול לבן, מה הם רוצים את מדינת ההלכה של סמוטריץ'?".

אולי לא את לפיד כרה"מ.
"אנחנו צריכים לבדוק מה הסיבה. יכול להיות שאני מפריע ללפיד כשאני אצלו או להפך".

כל האירוע הזה לא קשור לאגו של יעלון אלא רק לגושים?
"אני הוכחתי שאני מגויס לטובת המדינה ולא לטובת אגו".

נתניהו ממשיך ליהנות מתמיכה רחבה שמגיעה עד ל-30 מנדטים.
"יש הרבה אנשים שלא החליטו, נתניהו לא יגיע ל-30 מנדטים אני אומר באחריות. אבל ההשתלטות שלו על התיווך לאנשים על התקשורת, בעיתונות, בטלוויזיה או ברשת החברתית גורמת לזה שאנשים לא יודעים מה אמת ומה שקר". 

אולי עם ישראל רוצה בראשותו את בנימין נתניהו?
"עברנו כבר שלוש מערכות בחירות בשנה האחרונה באף אחת מהן נתניהו לא הצליח להרכיב קואליציה של 61". 

בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בהמשך התייחס למועמד נוסף ששמו נזרק לאוויר - הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט - שהכחיש את הדיווחים על הצטרפותו לפוליטיקה, ואמר: "אנחנו מתואמים ורואים את הדברים עין בעין. גם אני עוד לא קיבלתי החלטה. בחודשים האחרונים אני עובד עם לפיד, ואנחנו לא מצליחים לגרום לגוש של 'אנטי נתניהו' לגבור".

לא הולכים לבחירות?
"בוא נראה. מי שיחליט מתי תהיינה בחירות זה נתניהו ששולט בלוח הזמנים הפוליטי משיקוליו האישיים".