השרה גילה גמליאל (הליכוד) שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM בנושא המשבר הפוליטי שעלול להסתיים בבחירות. לטענתה, אילו היו מתקיימות בחירות אנונימיות בהצבעה לפיזור הכנסת, "אף אחד כמעט לא היה מצביע בעד". עוד הוסיפה כי ההצבעה היא "הזייתית. אין שום הגיון לצאת לבחירות מיותרות. אני דיברתי עם הרבה מאוד חברי כנסת מכחול לבן שלא רק מעוניינים אלא מבינים שבהקשר הזה אם הייתה הסכמה מצד ההנהגה של המפלגות היה אפשר לייצר פלטפורמה חדשה של הסכם".

מה את אומרת על ההצעה לפרוש מהליכוד לסער?
"אני תמיד בעד להיות סביב אידיאולוגיה ועקרונות ודרך ובית, וזה מה שיש לנו בליכוד".

זה לא בהכרח שינוי.
"גם אני וגם גדעון בתקופת שרון קיבלנו הצעות לעבור ונשארנו בתנועה ואין שום סיבה שהוא יעזוב".

יש משהו בזה?
"יש דרך, ורה"מ נתניהו נבחר ומנצח לא רק את הקולגות שלי בליכוד אלא גם בציבור והוא ראש ממשלה וכנראה לא בכדי כי יש פער עצום בינו לבין שאר המועמדים - הניסיון והיכולות שלו, האינטליגנציה ויכולת התמרון שלו, יכולת המשא ומתן שלו".

מערכת יחסים מעורערת.
"זה לא משנה, לא צריך לאהוב אף אחד ולא לצאת לבלות איתם יום אחרי".

תפקיד בכיר יותר.
"אין לי את הפריווילגיה למנות אבל סביב הסוגייה, בתנועת הליכוד יש הרבה אנשים עם כמות מנדטים גדולה ביחס לשאר המפלגות. עם 36 ח"כ צריך לקבל החלטות על בסיס מי שהיו שרים בעבר".

מנית קודם את כל התכונות של נתניהו, זה פוליטיקה ולא אידיאולוגיה.
"עשיתי הבחנה בין שני. דברים, מבחינת התנועה שלנו שהיא בית שהולכים איתו לאורך שנים ומקדמים ומשפיעים כל אחד במסגרת המנדט שהוא מקבל, ומן הצד האחר לרה"מ יש יכולות מנהיגותיות ברמה בינלאומית שבסופו של יום עם הניסיון שלו, גם הניסיון שהיה לשרון האפיל על כל שאר המועמדים. נכון להיום רה"מ נתניהו הוא ראש ממשלה מכהן כתוצאה מזה שיש לו את היכולות ואת הפער העצום לעומת אחרים".

אמרת אתמול שיש גורמים בכחול לבן שלא פוסלים שינויים בהסכם כדי להימנע מבחירות.
"ברור לכולם ששיחות מתנהלות כל היום במשכן, אם אתה תעשה סקר אנונימי או הצבעות מאחורי פרגוד אף אחד כמעט לא היה מצביע בעד פיזור הכנסת, הצבעה לכל הדעות הזייתית כשמדובר בפרק זמן של עוד ארבע שנים שנמצא לפתחם של ח"כ מהמנדט שהם קיבלו מהציבור ועל כן אין שום הגיון לצאת לבחירות מיותרות. אני דיברתי עם הרבה מאוד חברי כנסת מכחול לבן שלא רק מעוניינים אלא מבינים שבהקשר הזה אם הייתה הסכמה מצד ההנהגה של המפלגות היה אפשר לייצר פלטפורמה חדשה של הסכם. אם ההסכם לא עובד אז הוא לא עובד".

גולן באיזה נוסחה?
"אם הייתה נוסחה שהייתה מוסכמת לא היינו צריכים לדבר על האפשרויות והיינו נמצאים במקום אחר. לדעתי, מכיוון שההסכם מדבר על ה-3 שנים הקרובות צריך לבוא ולשנות אותו לפרק הזמן המקסימלי שניתן שזה 4 שנים אפשר לקדם את התקציב העכשווי של 20 שמאושר על ידי השרים ולקדם תקציב דו שנתי לשנים 2022-2021 שידאג ליציבות שלטונית לשנתיים הבאות".

לא מבטיח את הרוטציה.
"גם שנה ראשונה בנישואים היא שנה קשה שצריך להבין את גבולות הגזרה ואיך אפשר להתנהל".

אבל זה נישואים שהתחילו עקום. בכתובה צריך לעמוד.
"אם מתייחסים לעניין של ההסכם, הציבור לא זקוק למערכת הבחירות הזאת, ההוצאות הכלכליות מיותרות".

בנוסחת גמליאל אין הבטחה לקיום הרוטציה.
"אפשר לקיים את הרוטציה כשבאים ממקום טוב ומשיתוף פעולה אמיתי".

יהיו בחירות?
"מי שלא עמדו בהסכם היו כחול לבן וחבל. אני מאמינה שאפשר למנוע את הבחירות עם רצון טוב ושיח מכבד. אפשר לנהל את הדברים בצורה אחרת. כשאני אומרת לשנות את ההסכם, חלק מהדברים שחייבים לשנות זה הנושא הפריטטי, זה לא סביר ופוגע בעבודת הממשלה".