ח"כ ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm על המשבר הפוליטי, וטען כ "מי שמקיים איתי את ההסכם אני מקיים איתו את ההסכם בחזרה וזה בדיוק מה שרה"מ אומר. אם הם היו מוכנים להיות שותפים אמיתיים היה אפשר להמשיך ולקיים את הממשלה הזאת. הם דוחפים למערכת בחירות תוך כדי התרסקות פוליטית". בנוסף, התייחס גם למאמר של העיתונאי רביב דרוקר, לפיו גדעון סער מתכנן להקים מפלגה משל עצמו ולעזוב את הליכוד והדגיש: "אין לזה שום היתכנות כי גדעון סער לא יעשה את זה. הוא לא יעזוב את הליכוד נקודה".



איך אתה?

"אני בסדר גמור מנסה לעשות הכול כיד למנוע מערכת בחירות".

מה היה בפגישה אתמול?
"מאחר ולא הייתי בפגישה אני רוצה לקוות שהיה שיח שמקרב אותנו לפשרה ולא מרחיק אותנו ממנה, מה שהלכה למעשה מקרב אותנו לבחירות".

לא לפי מה שאנחנו שומעים.
"אני בעצמי שמעתי כמוכם בתקשורת כל מיני הדלפות מה היה או לא היה, אבל הלכה למעשה כחול לבן ממשיכים במסלול מהיר למערכת בחירות. היום הולכים לדון בוועדת הכנסת בחוק פיזור הכנסת. הם רוצים להעביר את החוק לטיפול שלהם ולקדם את הבחירות בעצמם".

אתה פועל להעביר את זה לוועדת חוקה?
"לא, הדבר הכנון יהיה שכחול לבן ינהלו את החקיקה הזאת כי כך הם יוכיחו שהם אלו שרוצים לפזר את הכנסת ולא אנחנו. אני לא יודע מה הם מנסים לעשות אבל הם רוצים לקבוע מערכת בחירות בצורה מהירה".

אתה זורק את זה על כחול לבן, לליכוד אין פה צד?
"חד משמעית האחריות כולה מונחת על כתפיהם, אנחנו יכולים לעשות פשרות".

כל זה היסטוריה, לצוות שלכם יש נוסחה שתאפשר גם לגנץ לקבל את הרוטציה וגם לנתניהו לקבל את מה שהוא רוצה?
"אנחנו רוצים לממש ולקיים את ההסכם על כל סעיפיו".

יכולים להבטיח לגנץ שתהיה רוטציה?
"כחול לבן צריכים להיות פרטנר, להוכיח שהם שותפים אמיתיים".

אז התשובה היא לא.
"עד עכשיו מבקרים רק צד אחד, אומרים שמי שמוביל לבחירות זה רק הליכוד. ראיתי המצאת עובדות כאלו ואחרות שזה חוסר אובייקטיביות משווע".

נתניהו מוכן להבטיח את הרוטציה?
"יש הסכם. אם כחול לבן יכבדו אותו גם אנחנו נכבד".

ההסכם מדבר על תקציב דו שנתי.
"מתנהגים כמו שותפים אמיתיים ומראים לצד השני שיש עניין להיות שותפים".

שרים אצלכם אומרים שממילא לא התכוונתם לאפשר את הרוטציה.
"הוא הביע את עמדתו בעניין של האם גנץ צריך להיות רה"מ, זו עמדה סובייקטיבית".

אמרת שגנץ לא מתאים.
"אין קשר בין מה שאני חושב עליו לבין ההסכם שאנחנו מוכנים לממש אותו אם כחול לבן יעמדו בהסכם".

לו זה תלוי בך, אתה נותן?
"מי שמקיים איתי את ההסכם אני מקיים איתו את ההסכם בחזרה וזה בדיוק מה שרה"מ אומר. אם הם היו מוכנים להיות שותפים אמיתיים היה אפשר להמשיך ולקיים את הממשלה הזאת. הם דוחפים למערכת בחירות תוך כדי התרסקות פוליטית. אני לא מבין את הגישה של תמות נפשי עם פלישתים בטח לא בפוליטיקה. במצב פוליטי כזה קשה אתה מחליט ללכת למערכת בחירות ובלבד שתפגע בנתניהו, בליכוד, בימין, זה מה שעושים כחול לבן. ניחא שהיו עושים פעולה שמחזקת אותם, הם לא עושים את זה כדי להיות חזקים יותר אלא כדי לפגוע בנתניהו ובליכוד. אבל הם לא יצליחו בבחירות הקרובות בעזרת השם אנחנו ננצח".

יש מאמר ב"הארץ" שקורא לגדעון סער לפרוש מהליכוד ולהקים מפלגה בעצמו.
"אין לזה שום היתכנות כי גדעון סער לא יעשה את זה. הוא לא יעזוב את הליכוד נקודה".

ראוי לעמוד בראשות הליכוד?
"אף פעם לא הסכמתי לעסוק בשאלה מי יחליף את רה"מ כי אני פועל שהוא יישאר רה"מ להרבה זמן, כל מי שמנסה להכתיר יורשים לרה"מ הוא כנראה מי שרוצה לסיים את כהונתו של רה"מ".