הכתב לענייני משפט בחדשות 13 אביעד גליקמן שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על הדרמה שהתרחשה אמש בוועדה למינוי שופטים, לאחר שהשרה מירי רגב, ח"כ אוסנת מארק וח"כ צביקה האוזר החרימו את הדיון ואמר: "אין שום 2 פרשנויות משפטיות, יש אחת עובדתית - יש חוק והוא נורא פשוט. זה המשחק הדמוקרטי. אפשר להתנהג בילדותיות אבל אני לא רואה איך זה מועיל למחרים הוועדה". 

ח"כ אסנת מארק בדיון ועדת הטכנולוגיה. צילום: דוברות הכנסת

בן: בג"ץ טוב כשהוא קובע שביבי יכול לכהן. 
"בניגוד לדבריו של עו"ד רוטמן, אין שום 2 פרשנויות משפטיות, יש אחת עובדתית. כבר נקבע בעבר העניין הזה בשנת 2008, שלושה שופטי עליון לא רצו לכנס את הוועדה, השופט דאז מני מזוז קבע שאפשר לכנס את הוועדה ואין שום סיבה לפרשנות. זה שעו"ד רוטמן רואה פרשנות אחרת, בוא נגיד את האמת, אין שום 2 פרשנויות משפטיות. אין פרשנות משפטית אלא יש חוק. אפשר היה לכנס את הוועדה וזה בסדר גמור".

"ולגבי טענתו של רוטמן או של חברות הוועדה שזה משחק לא הוגן, מה לעשות? יש חברים בוועדה לבחירת שופטים שנקבעו על פי חוק, ובקדנציה של איילת שקד היא השכילה ליצור בריתות עם לשכת עורכי הדין כך שהרבה פעמים זה עמד בניגוד לשופטים וזה הליך דמוקרטי. בוועדה הזאת חברות הוועדה לא עשו את זה, ולכן השופטים יחד עם הלשכה כנראה יוצרים בריתות ביניהם להעביר את מי שהם רואים לנכון. זה המשחק הדמוקרטי. אפשר להתנהג בילדותיות אבל אני לא רואה איך זה מועיל למחרים הוועדה, כי הוועדה התכנסה ומונו שופטים ואני שמח שמונו כל כך הרבה שופטים כי היה חוסר. לכן אני לא רואה פה שום בעיה. גם היועמ"ש יקבע בשעות הקרובות יוציא מכתב תגובה לרגב ומארק שלא הייתה בעיה לכנס את הוועדה. אני כן יכול להגיד שזה לא קשור, יש חוק והוא נורא פשוט".

ינון: בוא נדבר על גיא זוהר.
בן: מה גיא זוהר? תתייחסו לסיפור של מירי רגב עם השופט 'המאבק על האסי'. היא החרימה את הישיבה, לכאורה על הטענה כי היה תחקיר על השופט הזה. אבל, זה השופט שדחה את תביעתה.

"השופט שקיבל את הערעור אמור להיות מקודם לעליון אבל השופט שפסל אותה קודם וטוב שכך כי הוא שופט טוב והגון. מירי רגב פנתה אתמול למנדלבליט חצי שעה לפני תחילת הישיבה בנושא ניגוד העניינים של ה'אסי' והוא אמר לה לא להיות נוכחת. בניגוד למה שרוטמן אומר, חברי הוועדה לא נחשפו אתמול לראשונה לשמות השופטים, יש ועדה שמסננת, שקובעת לפני".

ינון: 2 דקות זה סביר.
"זה קצת יותר, אני חושב שכן יש שופטים רבים שדיברו עליה קודם וזה רק לבוא ולהגיד מאושר, זה הכול".