היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח היום (שני) מכתב לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ובו כתב כי "יש לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים במהירות הראויה, ולכל המאוחר עד סוף החודש הנוכחי". מנדלבליט ציין כי חלפו שנתיים מאז שהסתיימה כהונתו של מפכ"ל המשטרה הקודם, רב-ניצב רוני אלשיך.

אמיר אוחנה בטקס קבלת פנים לשר לביטחון הפנים

היועמ"ש פנה לשר על רקע הוראת בג"ץ למדינה לפיה יש למנות מפכ"ל "במהירות הראויה". מנדלבליט כתב כי "בהתאם להוראת פסק הדין כאמור לעיל, להוראות חוק הפרשנות ולכללי המשפט המנהלי החלים על העניין, אבקשך להודיעני בהקדם את המועד הצפוי להבאתו של מועמד על ידיך בפני הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים בראשות כבוד השופט בדימוס גולדברג".

הוא הוסיף כי "לאור העדכון שנמסר על-ידיך ואשר הובא במסגרת התגובה שהוגשה לעתירה, לפיו קיימת פגישות עם כל הניצבים במשטרת ישראל ועם חלק מהניצבים בדימוס כהכנה לתחילת הליך מינוי מפכ"ל, דומה כי נדרש לפעול להבאת מועמד כאמור בפני הוועדה בתוך זמן קצר ביותר, ולכל המאוחר יש מקום לעשות כן עד סוף החודש הנוכחי. זאת, כמובן גם בשים לב לעובדה שחלפו כבר שנתיים מאז הסתיימה כהונת המפכ"ל הקודם, כפי שגם צוין בפסק דינו של בית המשפט העליון".

כזכור, ביום חמישי הוציא בג"ץ צו המורה לממשלה לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, "במהירות הראויה". הצו ניתן במסגרת עתירה של עמותת אומ"ץ.

בהחלטה כתבו השופטים כי "חלפו בדיוק שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם רב-ניצב רוני אלשיך. לנוכח חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרת המפכ"ל בהתאם לכללי המשפט המנהלי, ובהינתן עמדת היועמ"ש על נימוקיה ניתן בזה צו מוחלט המורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".