עימות נוסף בממשלת האחדות, והפעם – סביב המועמדים לתפקיד שגריר ישראל באיחוד האמירויות. טקס החנוכה ההיסטורי של שגרירות ישראל באבו דאבי מתוכנן לחודש ינואר הקרוב. נציגי משרד החוץ, שכבר פועלים באבו דאבי, ממתינים להרחבת הנציגות, שתתרחש כבר בשבועות הקרובים. באבו דאבי ובדובאי מצפים לכמות משמעותית של מבקרים ישראלים, בהם תיירים ואנשי עסקים, מה שמחייב בין היתר תגבורת קונסולרית רצינית. 

דב קוטלר מסביר על ההסכמים שחתם בנק הפועלים באיחוד האמירויות

עם זאת, סוגיית מינוי השגריר נמצאת במחלוקת בין הליכוד לכחול לבן וטרם נפתרה. גורמים בליכוד טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעדיף למנות לתפקיד היוקרתי מועמד מטעמו, כלומר מישהו במשרת אמון, כשבין השמות שעולים בהקשר זה מוביל ח"כ אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר. 

בתשובה לשאלת "מעריב" אם הוא מוכן לשקול את מינויו לתפקיד דיפלומטי בכיר, ענה דיכטר כי הוא ממלא וימלא את תפקידיו הממלכתיים בכנסת ובממשלה ושהוא "לא חיפש ולא מחפש שום תפקיד אחר". שם נוסף שעולה הוא של ר', המכונה "מעוז", חבר צוות המטה לביטחון לאומי שמקורב מאוד לראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת. "מעוז" שירת כ־20 שנה בשב"כ ואף שימש ראש חטיבת שטח עזה במרחב הדרום. בתפקיד זה הכיר את בן שבת, שהיה אז ראש המרחב. 

בחודשים שקדמו לחתימה הסכמי אברהם עם איחוד האמירויות ועם בחריין, לקח "מעוז" חלק פעיל מאוד בגיבוש ההסכמים. על פי ההערכות, מועמדותו לתפקיד השגריר באיחוד האמירויות נשקלת על ידי ראש הממשלה. מדובר כאמור בהערכות בלבד, שעד כה לא קיבלו ביסוס או כל אישור רשמי. 

מנגד, שר החוץ גבי אשכנזי דורש מינוי מקצועי לתפקיד השגריר באבו דאבי. נכון לעכשיו אין מגעים בין ראש הממשלה ושר החוץ על מנת להגיע להסכמות סביב המינוי. במשרד החוץ אומרים כי אחרי פתיחת השגרירות ימונה ממלא מקום שגריר ישראל באיחוד האמירויות, ויהיה זה נציג בכיר של משרד החוץ מהדרג המקצועי.