למרות שמתח על המפלגה ביקורת, חבר הכנסת יאיר גולן החליט להתפקד למפלגת מרצ ולרוץ ברשימתה בבחירות הבאות. בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM הוא הסביר מדוע החליט על המהלך.

נמק את ההחלטה?
"צריך להתחיל לזוז קדימה. אנחנו למעשה בתוך קמפיין, בתוך תקופת בחירות, היא אף פעם לא הסתיימה מאז יצאנו לבחירות באפריל 2019. לכן, צריך להתחיל לעבוד והמצב הזה של השיתוק המתמשך, שממתינים שזה ייכנס וההוא ייכנס בעצם לא קורה דבר".

מה תזוזה שלך תשנה?
"אני עושה את מה שאני יודע לעשות בד' אמותיי. אני לא יכול להשפיע על כולם, על עתידה של כל מדינת ישראל מחר בבוקר, אבל צריך להתחיל לעבוד".

תתמודד לראשות מרצ?
"אני לא עוסק בהתמודדות על ראשות מרצ כרגע. אנחנו הולכים אחרי ניצן, נעשה את זה הכי טוב שאפשר ונתחיל לגייס אנשים ולחרוש את הארץ".

אם יהיו פריימריז?
"אני לא עוסק בספקולציות, אני מעריך שלא יהיו פריימריז ולכן צריך להתגבש, להתרחב, להרחיב את השורות, לצבור עוד תומכים, ולהגיע לבחירות במצב המיטבי".

אתה לא שחקן ספסל, אתה רוצה להנהיג.
"אני תופס את עצמי כמנהיג. תמיד הייתי מנהיג. כרגע אנחנו הולכים אחרי ניצן. אני חושב שהוא הוביל את המפלגה בשנתיים האחרונות בצורה מרשימה עם הרבה שיקול דעת ואורך רוח, עשה את זה היטב וזה הסיכום ביני לבינו".

תסביר את השינוי.
"מרצ נמצאת במקום האסטרטגי נכון מאוד, ההכרעות של מרצ לדעתי צריכות להוביל את מדינת ישראל, זה הכיוון אליו צריך ללכת של מניעת סיפוח, רשת ביטחון כלכלית לכל האזרחים".

התכוונתי לאמירה שלך שמרצ היא מפלגה יהודית-ערבית?
"היא תמיד הייתה כזאת, אני לא מבין מה הבעיה. צריך נציגים של החברה הערבית. כל הרעיון של השותפות היהודית ערבית, הוא שגם סקרים מראים שאין לזה שום מקום כי אין בזה שום חידוש למעשה".
 
נציגים ערבים ברשימה אבל לא שותפות?
"מרצ תוכל לעשות את השינוי בתוכה, להביא נציגים מובהקים ומנהיגים רציניים מהחברה הערבית, לשלבם ברשימה כפי שצריך. בעיניי כל מפלגה ציונית צריך שמכל 5 נבחרים יהיה מהציבור הערבי וזה כל מה שצריך להיות. מעבר לזה אין פה שום דבר".