חבר הכנסת גדעון סער הגיש הבוקר (רביעי) את התפטרותו מהכנסת, לאחר שהכריז אתמול על החלטתו לפרוש מהליכוד ולהתמודד מול בנימין נתניהו על ראשות הממשלה.

לאחר שהגיש את התפטרותו ויצא מלשכת היו"ר אמר סער כי הוא "מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראש כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון".

את סער יחליף ניסים ואטורי, היו"ר הראשון של "נוער הליכוד" שבבחירות האחרונות הגיע למקום ה-40 בפריימריז של הליכוד. ואטורי בן ה-51, נשוי ואב לשבעה ילדים, מתגורר באלוני הבשן שברמת הגולן.

חבר הכנסת צביקה האוזר ושר התקשורת יועז הנדל צפויים להודיע היום על החלטתם לחבור לסער. השניים, ככל הנראה, יודיעו על כך במסיבת עיתונאים משותפת שיערכו עם סער בכנסת בשעה 17:00.

צבי האוזר מברך את גדעון סער

לקראת מסיבת העיתונאים, בירך האוזר את סער, ואמר: "אני רוצה לאחל לך אדוני יו"ר ועדת המשנה, מזל טוב. את גדעון אני מכיר רק 37 שנים, ואני יכול להעיד שבכל הנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון אין עוד חבר בוועדה שבקיא באתגרים ההתיישבותיים כמוך. מזל טוב פה מכולנו. תרשה לי להוסיף גם כחבר. הצלחה גדולה בהמשך הדרך. יש לי יותר מתחושה כי דרכנו יצטלבו בהמשך".

שמותיהם של הנדל והאוזר מצטרפים לשמות נוספים שהוזכרו לאחרונה בהקשר זה, בהם זה של יפעת שאשא-ביטון. יש לציין כי האוזר והנדל ניהלו מגעים בתקופה האחרונה עם סער, כאשר הכוונה הייתה להשתמש ב"דרך ארץ" כמעין מפלגת מדף. סער, כידוע, מיודד עם האוזר במשך עשרות שנים. 

הנדל סייר אתמול במועצה האזורית גוש עציון ביחד עם ראש המועצה שלמה נאמן. השניים סיירו בחוות ארץ האיילים ובשמורת הטבע לזכר שלושת הנערים, ביקר בישיבת אור תורה סטון, ערך סיור בהרודיון ונפגש עם מזכירי הישובים של גוש עציון.

השר אמר כי "גוש עציון נמצא בקונצנזוס הישראלי, יש כאן חיבור מדהים של עבר, הווה ועתיד. אני מודה לראש המועצה שלמה נאמן על הסיור ומאוד התרשמתי מהפיתוח בגוש בכל התחומים. אנחנו נמשיך לפתח את גוש עציון, הבטחנו לתת מענה של אינטרנט מהיר וסיבים אופטים לגוש ואנחנו עובדים על זה במלוא המרץ. אני שמח להיות כאן. אנחנו כאן כדי לייצר תעסוקה, צמיחה ופריחה ולצד זה לשמר את ההיסטוריה שיש כאן".

מסקר שערך עבור 103fm מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, עולה כי מפלגה חדשה בראשות גדעון סער הייתה זוכה בלא פחות מ־17 מנדטים אילו הבחירות היו מתקיימות כעת, ומתברגת כמפלגה השלישית בגודלה במערכת הפוליטית. המנדטים נשאבים, כמעט, מכלל המערכת הפוליטית למעט המפלגות החרדיות ומרצ.

גדעון סער מכחיש שיקים מפלגה בראיון לחדשות 13