גדעון סער יצר אתמול מפץ פוליטי כאשר הודיע על פרישה מהליכוד והקמת מפלגה חדשה. בליכוד מיהרו לתקוף את סער, אך לא יש בין חברי המפלגה גם קולות אחרים התומכים בסער. כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, ולשעבר ח"כ מטעם הליכוד, שוחח היום (רביעי) עם גיא פלג וגולן יוכפז ברדיו 103FM והסביר כי סער תיכנן את התהליך לאורך זמן. "שאלתי את גדעון שישב איתי שלשום בלשכה, אמרתי לו, 'עזוב את כל הסקרים, אתה קם בבוקר ומרגיש שלם?' והוא אמר 'לא, אני לא שלם. אני לא מרגיש טוב תחת נתניהו'".

כרמל שאמה הכהן, מתומכיו של סער בליכוד, התייחס לסקר המחמיא ב-103FM שמנבא למפלגתו של סער 17 מנדטים, וגם לסקרים פנימיים עליהם הסתמך הח"כ הפורש. "זה מספר מצוין מספר טוב, זה רק סקר ורק סקר ראשון. יש נתונים דומים אבל אין ספק שזה הנתון הגבוה ביותר שנתקלתי בו, יש דומים, דו ספרתי בלי הספרה 0 בצד. אבל באמת זה החלק הפחות חשוב", אמר שאמה הכהן. 

שאמה הכהן הדגיש בראיון כי הדרך שבה בחר סער היא החלפת נתניהו: "אני לא הייתי מצטרף לעסק הזה אם לא הייתי מאמין שזה הדרך שאנחנו נצעד בה להחלפת נתניהו מהשלטון. אני לא דובר המפלגה ולא של סער אבל אני רוצה לחיות במדינה שיותר מאוחדת ולא משוסעת. אני רוצה ממשלה מתפקדת. אני מכיר את גדעון היטב ומקרוב, גם גנץ אדם ישר וגם גדעון, ההבדל ביניהם שגדעון בנוי מהחומרים לעמוד בהתחייבויות שלו לציבור, גנץ לא היה מסוגל לעמוד".

שאמה הכהן התייחס עוד לתזמון של החלטת סער ואמר כי "הוא אדם מאוד מחושב, גדעון סער וכל הצעדים שלו מאוד מדודים, מדובר בתהליך ארוך. זה תהליך שהולך שבועות ארוכים, ההחלטה. הכיוון היה ברור ומסומן, אי אפשר לקחת אדם כמו גדעון סער ולהגיד לו 'תסכים עם כל מה שקורה במדינה'".

חבר הכנסת לשעבר הבהיר כי סער לא מתכוון לתמוך בחוק הצרפתי או בכל חוק שימנע את המשפט של נתניהו, גם לא בתמורה לרוטציה על כיסא ראש הממשלה. "מה פתאום מה פתאום זה כמו להגיד שש"ס תתמוך באכילת חזיר, איך אתה רואה את גדעון סער בעד חוק צרפתי? לא רוטציה ולא אם הוא ראש ממשלה כל הקדנציה, אין סרט כזה. אני מכיר את גדעון מקרוב זה איש של שלטון החוק. אין סרט כזה, לא התחלה ולא סוף. אין מצב בעולם, לא הייתי מבזבז שניה מזמני אם היה סיכוי של יותר מ-0 למצב כמו שאתה מתאר. אוי ואבוי לנו למדינה ולליכוד אם נהיה חלק מחקיקה רטרואקטיבית של לשחרר נבחר ציבור מדין".

לדברי שאמה הכהן, תומכו של סער כאמור, סער לא יימנע מתמיכת הרשימה הערבית במקרה הצורך: "אני לא חושב שיש אפשרות כזאת, אבל אתה לא יכול למנוע ממישהו לתמוך בך".