ועדת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) את חוק פיזור הכנסת לקריאה ראשונה. בהצעת החוק נקבע כי המועד המוצע לבחירות לכנסת ה-24 הוא ה-16 במרץ 2021.

נתניהו פונה לגנץ, מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

ההחלטה התקבלה ברוב של 10 תומכים מול שבעה מתנגדים. בליכוד ביקשו רוויזיה, אך בקשתם לא התקבלה. יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג אמר כי "הצעת החוק לפיזור הכנסת תובא להצבעה במליאה בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב".

ח"כ שלמה קרעי  (הליכוד) אמר בעת ההצבעה כי "צריך לקרוא להצבעה הזאת הצבעה נגד המדינה ותמיכה ברשימה המשותפת".

ההצבעה בוועדת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ההצבעה בוועדת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

עוד בהצעת החוק שאושרה לקריאה ראשונה: הפחתה של כעשרה אחוזים במימון הבחירות, הקלה בפריסת החזר הלוואות הסיעות, ושקיפות בתעמלות הבחירות: מודעת בחירות תישא את שמו ומענו של האדם האחראי להזמנתה, ואם אותו אדם פעל מטעם מתמודד בבחירות או מטעם גוף אחר, תישא המודעה את שם המתמודד או הגוף.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, חבר הכנסת איתן גינזבורג, כי "רוחות הבחירות מורגשות וצריך להיערך כבר עכשיו".

ח''כ איתן גינזבורג (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
ח''כ איתן גינזבורג (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) ציין כי הוא "חושב שאסור לנו לכפות על ועדת הבחירות תאריך לבחירות. עלינו ללחוץ אותם לקצר אבל לא לכפות עליהם כדי שלא תהייינה תקלות".

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) אמר כי "המועד המומלץ לבחירות מבחינתנו - 16 במרץ".

ח"כ עוזי דיין (הליכוד): "שוב הוקמה מפלגה לא דמוקרטית. יש לנו בכנסת קרוב ל 70 חברי כנסת שלא נבחרו בבחירות דמוקרטיות פנימיות, אלא אדם אחד בלבד מינה אותם. אף אחד לא בחר בח"כ שאשא-ביטון, והיא עכשיו צפויה לקחת את המימון שלה לרשימה של גדעון סער. עדיף לחכות עם הבחירות למועד טוב יותר. החלטות קיצונית בעניין קיצוץ מימון המפלגות יביאו לחריגה מהתקציב ופגיעה בדמוקרטיה".