בן כספית ודידי הררי שוחחו הבוקר (רביעי) בפתח תוכניתם על הסערה האחרונה במערכת הפוליטית - התפטרותו של גדעון סער, לטובת הקמת רשימה עצמאית. סוגייה נוספת שעלתה היא מאבקי הכוחות הפנימיים בליכוד. 

כספית: "אי אפשר לדעת, אני אומר לך שאתמול בבלפור, לא סתם בוטלו כל האירועים מהסיבה הפשוטה, את נתניהו מעניין המשפט. זה לגיטימי לגמרי, אתה צריך להצטייד במיטב מחלצותייך ולבקר אותו שם כי חברים זה חברים. ברגע שגדעון יוצא מהליכוד, זה לא נפתלי שזה ציונות דתית וזה לא ליברמן שאפשר להפוך לשמאל, זה חתיכה מהליבה של המפלגה".

צבי האוזר מברך את גדעון סער

הררי: "שקיבלה 20 אחוז מתוך הליבה של המפלגה בניסיון הפריימריז מול ביבי?"

כספית: "27 אחוז, זה יפה מאוד מול ראש ממשלה מכהן ועדיין לא יצליחו להדביק לדעתי על גדעון סער שמאלן, יש גבול. יודע מה? גם אם לא 17 מנדטים, נניח הוא קיבל שמונה מנדטים - שאתה גורע לא מההצבעה על הרכבת הממשלה אלא על החוק הצרפתי ועל החסינות".

הררי: "שמונה מנדטים לא ילכו רק מהליכוד - אלא החל מיש עתיד בצד ההוא, דרך ימינה, דרך כחול לכספית ודרך הליכוד גם. המנדטים יתחלקו. אני אישית מאוד מעריך את גדעון סער אני חושב שהוא איש חכם ונכון בפוליטיקה הישראלית וזה היה די צפוי מבחינתי שמתישהו הוא יקום וילך. הסיבה הפשוטה היא שכנראה בגלל שהוא התמודד מול בנימין נתניהו בתוך הליכוד הוא לא צפוי לקבל בשנים הקרובות, שלא לומר בדורות הבאים, תפקיד כל עוד הוא נשאר בליכוד. חוץ מאולי יו"ר ועדת קישוט, ולכן הוא החליט בנקודה מסוימת בה הוא יקים מפלגה אחרת. גם אם הוא יקבל שמונה מנדטים, גם אם יחבור בסופו של דבר לליכוד הגדול, הוא יחזור כשר, שר משמעותי או לא זה תלוי במכות המנדטים שיקבל. לכן בשיקול הזה זה נכון אבל זה שיקול גדול של גוש המרכז-ימין אני חושב שזה קצת מוטעה, כי כל הטעויות שעשה השמאל עד היום שהוא מתפלג לתתי מפלגות קטנות וגורע קולות מכולם זו הייתה הטעות שבימין ישבו ואמרו איזה יופי שהם חוזרים על הטעות הזאת שוב ושוב, ככה אנחנו מנצחים. הנה בא גדעון סער ועושה את זה לצד המרכז ימין שזה לא נעים".

כספית: זה נכון הניתוח שלך, מדויק, גדעון סער הבין שאין לו עתיד. אבל אני נותן לך ש"ב למחר, בחמישי יש הררי?".

הררי: "כן המורה".

ביבי: "אז אתה והרון הרון, תענה לי למחר איך יכול להיות שבמהלך השנים כל ראש משמעותי שניסה להרים את עצמו ליד נתניהו ואני אתן לך רשימה שמית נאלץ בסופו של דבר להימלט, זה מתחיל עם דן מרידור ורוני מילוא ודוד לוי עם הטיסה לשום מקום ואיציק מרדכי כשר ביטחון וכחלון ואריק שרון שפיצל את הליכוד כי לא יכול היה לראות יותר את הפרצוף שלו; גדעון סער גלעד ארדן, פעמיים הוא גמר מקום ראשון, ארדן גמר מקום ראשון, הוא בוושינגטון וסער איננו. הוא (נתניהו) פשוט לא מסוגל לסבול אנשים בעלי משקל, הוא חייב להקיף את עצמו בשמות שאני לא רוצה להזכיר".