משפט נתניהו: הפרקליטות מודה שלא העבירה להגנה את חלק מחומרי החקירה בתיק 4000. מתגובת המאשימה, שנשלחה אתמול (רביעי) לבית משפט המחוזי בירושלים, עולה שמדובר בשישה מסמכים, אך לדברי הפרקליטות זו היתה טעות אנוש שנעשתה בתום לב. על פי התגובה, מדובר בשישה מסמכים, שלא עוסקים כלל באישומים המיוחסים לנאשמים לגופם, מתוך חומר חקירה רב מאוד, שאותרו באיחור אצל היחידה החוקרת ולא הועברו לידי הפרקליטות, לכן גם לא להגנה, והם הועברו כעת.

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

תגובת הפרקליטות מגיע לאור החלטת בית המשפט מדיון שנערך בתחילת החודש ולבקשת בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ. הדיון נסוב על מספר מזכרים שלא הועברו להגנה כחלק מחומר החקירה בתיק, כולל מזכר המתעד קשר בין היחידה החוקרת לבין נחקרת המקורבת לעד המדינה ניר חפץ שהיה בנובמבר 2019 לאחר השימועים בתיק. 

ההגנה טענה כי מדובר במזכרים מהותיים לתיק שיכולים לסייע ואף לשנות את אופי ההגנה שכן הם כוללים מפגשים בין חוקר לבין עדי מדינה מרכזיים בתיק ובקשה לשיתופי פעולה מצידו וכן האזנות סתר בין עד מדינה מרכזי לבין עיתונאי בכיר. כזכור, בית המשפט הורה לפרקליטות להעביר את החומרים בתוך שבעה ימים. מדובר בהישג להגנה קודם כל משום שבית המשפט הורה להעביר עשרות רבות של מסמכים שהתביעה התעקשה שלא להעביר אותם. הישג נוסף הוא בסוג המסמכים הקשורים לעדים מרכזיים בתיק בהם מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, ועדי המדינה שלמה פילבר וניר חפץ. 

בית המשפט גם הורה לתביעה להעביר לידי ההגנה את כל המסמכים הקשורים סביב חבר צוות בכיר במח"ש שטען כי המשטרה חרגה מתפקידה במהלך החקירות, בכלל זה כלל ההתכתבויות הנוגעות לכך. הפרקליטות טענה שמדובר בבקשה לא רצינית, שאין לה יסוד, שבאה לדחות את המשפט ושמדובר ב"מסע דייג". כעת מסתבר שבית המשפט, לאחר שעיין בחומרים קבע ההפך.