הצעת חוק יסוד: משאל עם (תיקון – ישובים באזור יו"ש) של ח"כ צבי האוזר עברה היום (רביעי) בהצבעה בקריאה טרומית. לפיה, מוצע להחיל את המנגנון הקיים בחוק יסוד: משאל עם, גם על החלטות הנוגעות לשטחם של יישובים שממשלת ישראל החליטה על הקמתם באזור יהודה ושומרון. מדובר בהישג להאוזר, לקראת החבירה הצפויה לגדעון סער.

בעד הצעת החוק, הצביעו חברי כנסת מסיעות הליכוד, ימינה, ישראל ביתנו, יהדות התורה, ש"ס ודרך ארץ. כחול לבן, יש עתיד-תל"ם, הרשימה המשותפת ומרצ הצביעו נגד, כך ש-53 הצביעו בעד, ו-42 נגד. זוהי למעשה הפעם הראשונה, בה ח"כ האוזר ושר התקשורת יועז הנדל התייצבו עם גוש הימין, מול כחול לבן. השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, שהשיב בשם הממשלה, הביע תמיכה בהצעת החוק וקרא לחברי הכנסת להצביע שלא לפי מפתח פוליטי. כמו כן, במהלך הדיון, התעמת ח"כ האוזר עם יו"ר בל"ד ח"כ אנטאנס שחאדה והאשים אותו כי הוא מתנגד לנוכחות יהודית ביו"ש אבל תומך במדינה דו לאומית בגבולות הקו הירוק.

בעת שהציג את הצעת החוק במליאה, אמר האוזר: "אם הליך החקיקה יושלם, הצעת החוק תיחשב להצעת חוק מכוננת היסטורית. הצעת חוק שתשווה מבחינה קונסטיטציונית חוקתית את זכותם הטבעית של חצי מיליון ישראלים, אם חלילה יכריע הרוב שהם יאלצו לעזוב את ביתם לפרק את קהילותיהם. הצעה בלתי חוקתית שכן מדובר באנשים. שכן אם תתקבל כזאת החלטה, היא תתקבל בדרך הדמוקרטית היחידה שיכולה להתקבל".

הוא הוסיף: "לא יהיה איזשהו טריק. אני מסתכל על כל חברי כאן בלבן של העיניים, ואותו טריק, יאפשר להרים יד ולפרק ולרסק קהילות, ולגרום לאנשים לנטוש ולעזוב את ביתם אחרי דור שלישי או רביעי. שכן החלטה כזאת, שאיננה בשולחן דיונים בשום סכסוך אתני בשום מקום אחר בעולם, רק כאן חרב עקירה מרחף מעל אותם חצי מיליון ישראלים. לא יעלה על הדעת שהחלטות היסטוריות כאלה לא יתקבלו בצורה הדמוקרטית היחידה שאפשר לקבל".