חברי הכנסת של סיעת "דרך ארץ", השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר, נשאו הערב (שלישי) הצהרה מיוחדת לתקשורת באולם ירושלים בכנסת, והודיעו על הצטרפותם למפלגה החדשה של גדעון סער, עליה הכריז אמש.

"מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיוגתי מתמשך, שנתיים של כאוס פוליטי שמקורן אך ורק בהחלטה של נתניהו להעמיד את טובתו האישית לפני טובת המדינה. עשיתי כל מה שאני יכול כדי שתקום ממשלת אחדות ממלכתית, התפשרנו, קיווינו, אבל נתניהו לא ניצל את ההזדמנות הזאת כדי לרדת מבמת ההיסטוריה כראוי", אמר הנדל.

"צריכים חלופה בימין לנתניהו. גדעון הוא הבית המדויק להמוני מצביעי הימין שמחפשים ימין אידאולוגי ולא פולחן אישיות. להיות ימני זה לא להיות ביביסט. ימין אחראי ממלכתי. גדעון מציג מנהיגות אחראית ומאחדת, עם ניסיון עשיר בכנסת בממשלה, ובעיקר מביא איתו קול לאומי וממלכתי", הוסיף.

השר יועז הנדל מודיע על החבירה לגדעון סער (צילום: אלכס קולמויסקי ידיעות אחרונות, פול)
השר יועז הנדל מודיע על החבירה לגדעון סער (צילום: אלכס קולמויסקי ידיעות אחרונות, פול)

"מגיעה לנו מנהיגות ימנית שהגדרתה העצמית היא אהבת הארץ ולא שנאת האחר - השמאלנים, הערבים, היריב הפוליטי. להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות לפי מה שטוב למנהיג. להפך- זו תפיסת עולם קבועה שיודעת להתווכח מתוך כבוד, אידואולוגיה, ערכים, גדעון ואנחנו. הליכוד התבלבל בשנים האחרונות. גדעון לא. אני רואה במו עיני את המשמעות של עיסוק בתפל במקום בעיקר, על פני עיסוק רציני מסור וענייני", המשיך הנדל.

ח"כ האוזר הוסיף: "יועז ואני, ראינו לנגד עיננו חברה משוסעת ומתפרקת, פעלנו למנוע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת שהייתה מרסקת עוד יותר את הלכידות, והעדפנו במודע לתת סיכוי לממשלת אחדות. אבל נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה מנשוא. לצערנו, ממשלה זו כשלה בתפקידה".

"מהיכרות אישית קרובה עם כל המועמדים לראשות ממשלה אני יכול לקבוע בלב שלם שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה. היכן שאני מזהה פזיזות ותזזיתיות אצל אחרים, אני מזהה אצלו קור רוח, שיקול דעת, ואחריות. הוא האיש היחיד בשעה קשה זו, יכול לאחד סביבו את עם ישראל, ולהבטיח מנהיגות מנוסה וממלכתית שאנו כה זקוקים לה", המשיך האוזר.

ח''כ האוזר מודיע על החבירה לגדעון סער (צילום: אלכס קולמויסקי ידיעות אחרונות, פול)
ח''כ האוזר מודיע על החבירה לגדעון סער (צילום: אלכס קולמויסקי ידיעות אחרונות, פול)

בתום ההצהרה, צייץ סער: "יועז וצביקה, ברוכים הבאים! ביחד - ועם עוד רבים וטובים אחרים שעוד יצטרפו - נביא לעם ישראל תיקווה חדשה ונחליף את השלטון".

כזכור, חבר הכנסת גדעון סער הגיש הבוקר את התפטרותו מהכנסת, לאחר שהכריז אתמול על החלטתו לפרוש מהליכוד ולהתמודד מול בנימין נתניהו על ראשות הממשלה. לאחר שהגיש את התפטרותו ויצא מלשכת היו"ר אמר סער כי הוא "מתכוון לחזור לכנסת ה-24 בראש כוח פוליטי גדול שיחליף את השלטון".

בתוך כך, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) אמר הערב בראיון ל-103FM על הצעד של סער: "אני חושב שבכללי מדובר במהלך, מבחינתי, חיובי. אני חושב שהגיע הזמן שמישהו מהבית יגיד שהמלך הוא עירום ולא ישר".