שלושת ערוצי הטלוויזיה פרסמו הערב (רביעי) סקרי מנדטים עדכניים, שנועדו לבחון את השפעתו של הצעד שעשה גדעון סער, שפרש אמש מהליכוד והכריז על הקמת תנועה חדשה, אליה הצטרפו יועז הנדל וצבי האוזר.

צבי האוזר מברך את גדעון סער

לפי סקר כאן 11, תנועתו של סער תזכה ל-18 מנדטים ותהיה המפלגה השנייה בגודלה. בסקר זה זוכה הליכוד ל-25 מנדטים, וימינה בראשות נפתלי בנט נחלשת ויורדת ל-17 מנדטים.

עוד בסקר זה זוכה יש עתיד ל-15 מנדטים, והמפלגה הגדולה ביותר בגוש המרכז-שמאל היא הרביעית בלבד בגודלה בסך הכל. הרשימה המשותפת זוכה ל-11 מנדטים וממשיכה במגמת הדשדוש. ש"ס זוכה לשמונה מנדטים.

כחול לבן ממשיכה במגמת הקריסה וזוכה לשבעה מנדטים, כמו יהדות התורה. ישראל ביתנו ומרצ זוכות לשישה מנדטים. מפלגת העבודה, גשר, הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה. בסך הכל זוכה גוש הימין-חרדים המסורתי, ללא סער, ל-57 מנדטים בסקר זה, פחות מהדרוש להקמת קואליציה.

עוד הוצג בכאן תרחיש בו ח"כ יפעת שאשא-ביטון והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט מצטרפים לתנועתו של סער. במקרה זה, מצטמצם עוד יותר הפער, כאשר הרשימה החדשה תשיג 21 מנדטים והליכוד זיכה ל-23. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נתניהו מוביל על סער, עם 40 אחוזי תמיכה לראש הממשלה מול 32 ליריבו.

בסקרים של שני הערוצים האחרים, זוכה סער לתוצאות פחות טובות. בסקר חדשות 12 זוכה סער ל-16 מנדטים ורשימתו היא השלישית בגודלה, אחרי הליכוד עם 26 וימינה עם 18. בסקר זה שוויון בין גוש התומכים בנתניהו וגוש מתנגדיו - כל אחד מהם זוכה ל-60 מנדטים.

בסקר חדשות 13 זוכה סער ל-15 מנדטים ורשימת היא הרביעית בגודלה בלבד, אחרי הליכוד עם 28, ימינה ויש עתיד עם 16 כל אחת. עם זאת, בסקר זה "הגוש להחלפת נתניהו", המשתרע מסער ומפלגתו עד הרשימה המשותפת, לרוב של 62 מנדטים, מול 58 ל"גוש נתניהו". נתון מעניין בסקר זה הוא שכחול לבן היא המפלגה הקטנה ביותר מבין אלו העוברות את אחוז החסימה, עם שישה מנדטים בלבד.