ברקע פרישתו של גדעון סער מהליכוד והכרזתו על הקמת תנועה חדשה, אליה הצטרפו יועז הנדל וצבי האוזר, התייחס הבוקר (חמישי) ח"כ מיכאל מלכיאלי, יו"ר סיעת ש"ס, בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM למשבר הפוליטי, והגיב לשאלה האם ש"ס תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות הבאות.

צבי האוזר מברך את גדעון סער

מגל: איך אתה רואה את ההתפתחויות הפוליטיות?
"ש"ס היא תנועה מאוד עקבית. מי שעוקב אחר ש"ס 30 שנה יודע שהדגלים הברורים של שמירה על מסורת ישראל והצביון ולעזור לאותם שקופים וחלשים שאין מי שידאג להם אלה הקווים המנחים של שלה 30 שנה. במערכות האחרונות היא תמכה ותומכת בנתניהו ואנחנו מקווים שיחד איתו נלך לגוש גדול, לממשלה יציבה, עם יכולת של משילות עם כל מה שקרה כאן בשנים האחרונות לשנים של ביטחון אמיתי. את כל זה אני אומר בהסתייגות כי אני חושב שלאזרחי מדינת ישראל לא מגיע שהממשלה  תיקח שלושה מיליארד שקלים ותזרוק לפח. יש כל כך הרבה מקומות שאפשר להשקיע בהם, במקום ללכת להרפתקאה של בחירות. אבל מי שראה איך הכנסת מתנהגת אתמול בחוסר משילות מצד כולם, כנראה שאנחנו שם באירוע הזה".

מגל: גוש אחר? סער? בנט?
"ש"ס תמכה בנתניהו ותומכת בנתניהו. אין סיבה שגם בנט וגם סער לא יכנסו לגוש הזה". 

מגל: אם יש קונסטלציה אחרת?
"גנץ עד שלשום היה אחד מהגוש הזה. אנחנו מקווים שהוא יישאר בגוש ולראשות הממשלה אנחנו הולכים עם נתניהו. אנחנו חושבים שבעת הזאת נתניהו הוא האיש הנכון ביותר להנהיג את מדינת ישראל, אבל אנחנו לא סומכים על נתניהו לא בנושא שמירת מסורת ישראל ולא בנושאי הרווחה, ולכן אנחנו צריכים להיות חזקים. אנחנו סומכים רק על עצמנו, כשש"ס לא הייתה בקואליציה המצב של החלשים היה הרבה יותר חלש".

כספית: יהיה גוש מרכז-ימין בראשות סער או בנט אבל בלי נתניהו. תיכנסו?
"אנחנו הצהרנו שאנחנו הולכים עם נתניהו. אנחנו ממשיכים ללכת עם נתניהו. תשאל את בנט כשהוא לא עבר את אחוז החסימה מה הסקרים בזמנו נתנו לו".

מגל: הוא אומר – אנחנו הולכים עם נתניהו.
"אנחנו רוצים שתהיה כאן משילות ימנית".

כספית: דרעי אמר שאם ביבי יפר את ההבטחה תלכו עם גנץ. זרקתם את זה לפח.
"אני חוזר על אותן אמירות שבזמן שעסקים נסגרים ואנשים קורסים לקחת שלושה מיליארד שקלים ולשים בפח זה טעות. נושא הערבות, דרעי אמר כל הזמן והוא זה שהיה ערב ובנה את גוש הימין על מנת למנוע מליברמן, בל"ד ולפיד להקים כאן ממשלה הזויה והיינו שניה לפני הקמת ממשלה כזאת. דרעי הגיש לנתניהו את האפשרות להקים קואליציה ולפילוג המפורסם של כחול לבן". 

כספית: אריה דרעי שיקר, תתבעו אותי.
"כרגע אין על השולחן נושא של רוטציה, לא הגיע התאריך. בסיכום בין הליכוד לכחול לבן מדובר על ממשלה שתדע לעבוד ביחד. האם כחול לבן הפרו סיכומים קואליציוניים? כן. הם הצביעו נגד".

מגל: אתה ימין או שמאל?
"ש"ס היא מפלגה שהקימה את גוש הימין".

מגל: מי יותר ימין ביבי או סער?
"אני לא יודע. אני מקווה שהימין לא יאבד קולות על ויכוחים פנימיים, שלא נלמד מהטעויות של השמאל".