לאחר הודעתם הערב (חמישי) של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו, על כינון היחסים עם מרוקו, מיהרו חברי הכנסת מהימין והשמאל להגיב ולשבח את המהלך. 

נתניהו על הסכם הנורמליזציה עם מרוקו. צילום: רויטרס

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, הגיב גם הוא ואמר כי זהו מהלך משמעותי: "‏מברך על כינון היחסים הרשמיים הצפוי עם מרוקו. זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית. ‏מדובר במהלך משמעותי, שיחזק את האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של שתי המדינות. אני מודה לממשל האמריקאי שפועל ללא לאות לחיזוקה של ישראל וליציבות האזור כולו".

ערב נר ראשון, הסכם שלום עם מרוקו! אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על הישג היסטורי ומרגש של השגת שלום עם מרוקו - מדינה...

Posted by ‎יריב לוין - Yariv Levin‎ on Thursday, December 10, 2020



שר העבודה והרווחה איציק שמולי: ״הסכם השלום שנרקם עם מרוקו הוא בשורה נהדרת לישראל בערב חג החנוכה. בצד היותו נדבך נוסף לחיזוק עוצמתה של ישראל באזור באמצעות התווית הסכמי נורמליזציה, גם הפוטנציאל בצד הכלכלי והתיירותי הוא אדיר ויפתח הזדמנויות חדשות בתקופה של מיתון עולמי. טוב שנמנע סיפוח משיחי ובמקומו בא שלום אזורי״

נפתלי בנט: ‏"יום חג לישראל ולמרוקו! עוד צעד בהתבססות של מדינת ישראל. תודה ענקית לנשיא דונאלד טראמפ שפעל עם אנשיו ליצור חיבור זה, והערכה לראש הממשלה נתניהו על המהלך המשמעותי. חנוכה שמח!". 

— גבי אשכנזי - Gabi Ashkenazi (@Gabi_Ashkenazi) December 10, 2020

ח״כ ניר ברקת: "מתחילים את חג החנוכה עם עוד בשורה מצוינת, משמחת והיסטורית על כינון יחסים דיפלומטים בין ישראל למרוקו. תודה לראש הממשלה נתניהו ולנשיא טראמפ וצוותו שממשיכים להוכיח את אהבתם הגדולה למדינת ישראל". 

תברק אללה עלינא ועליהום! דורות של יהודים יוצאי מרוקו חלמו על השלום עם הארץ שבה נולדו ובה השורשים התרבותיים שלנו נטועים...

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Thursday, December 10, 2020

מיקי זוהר: ‏"כינון יחסים בין ישראל למרוקו? עכשיו נראה את יריבנו הפוליטיים מבקרים אותנו על כך שאנחנו נאבקים בעבור רה״מ :) ברוך ה׳, הנה לכם עוד הישג מדהים וחסר תקדים של נתניהו והליכוד. היום כבר ניתן לקבוע שמדינת ישראל בשיא כל הזמנים ביחסים שלה עם מדינות העולם בכלל ומדינות ערב בפרט".