סקר "מעריב", שנערך 48 שעות לאחר הכרזתו של ח"כ גדעון סער כי יקים מפלגה כדי להחליף את נתניהו בראשות הממשלה, מלמד כי הצטרפותם של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ושל ח"כ יפעת שאשא ביטון לרשימה בראשות סער, שכבר כוללת בתוכה את הצמד האוזר־הנדל (דרך ארץ), תהפוך אותה לשנייה בגודלה, עם 21 מנדטים.

על פי הסקר, שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, בתרחיש כזה הליכוד בראשות נתניהו עדיין מובילה עם 27 מנדטים. ימינה, בראשות נפתלי בנט, צונחת ל־15 מנדטים. יש עתיד־תל"ם, בראשות יאיר לפיד ומשה יעלון, יורדת ל־11 מנדטים - פחות מהרשימה המשותפת, שמקבלת בתרחיש זה 12 מנדטים. סער גם "שותה" מנדטים מכחול לבן בראשות גנץ, שמקבלת בתסריט הזה 6 מנדטים בלבד, ומבחינתה עדיף להרחיק את סכנת הבחירות ככל האפשר.

שאר המפלגות: ש"ס - 9 מנדטים, יהדות התורה - 7, מרצ - 5. העבודה (1.0%), עוצמה יהודית (0.7%), גשר (0.7%) והבית היהודי (0.6%) - אינן עוברות את אחוז החסימה.

ללא איזנקוט ושאשא ביטון, ועם האוזר והנדל, סער יקבל 16 מנדטים וישתווה לימינה. הליכוד תישאר עם 27 מנדטים. היתר: יש עתיד־תל"ם - 13, הרשימה המשותפת - 12, ש"ס - 9, ישראל ביתנו - 8, יהדות התורה - 7, כחול לבן - 7, מרצ - 5. אם איזנקוט יתמודד בנפרד, בראשות רשימה חדשה, הוא צפוי לקבל 4 מנדטים.

בשני התרחישים יכול סער להקים גוש חוסם לנתניהו, שימנה 60 מנדטים: עם ימינה, יש עתיד־תל"ם, ישראל ביתנו וכחול לבן. צירוף של אחת משתי המפלגות החרדיות ייתן לסער את ראשות הממשלה.

בסקר השתתפו 539 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה נשלחה ל־3,112 חברים בפאנל). הסקר בוצע ב־9־10 בדצמבר, על מדגם מייצג של האוכלוסייה מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית - 4.3%.