לאחר הצעד הדרמטי של גדעון סער, שהודיע על פרישה מהליכוד והקמת תנועה חדשה, ניסים משעל פרסם הבוקר (שישי) בתוכניתו ב-103FM את ממוצע הסקרם שעלו השבוע בכלי התקשורת השונים. מהם עולה כי גוש המפלגות הפוטנציאלי הכולל את בנט, לפיד, גנץ וליברמן, יחד עם סער יגיע ל-62 מנדטים.

עוד עלה מממוצע הנתונים, כי ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו לא יכול יהיה להקים את הממשלה הבאה ללא גדעון סער. זאת, על סמך כך שאם היו נערכת בחירות השבוע, גוש הימין בראשותו של נתניהו היה מגיע ל-58 מנדטים בלבד. 

צבי האוזר מברך את גדעון סער

לפי ממוצע הסקרים שפורסמו עד כה, הליכוד זוכה ל-26 מנדטים, ימינה בראשות נפתלי בנט יורדת ל-17 מנדטים, ש"ס ל-8 ויהדות התורה ל-7 מושבים.

גוש המרכז־שמאל בראשות יאיר לפיד, הכולל את יש עתיד־תל"ם, הרשימה המשותפת, כחול לבן ומרצ זוכה ל־45 מנדטים. יש עתיד תל"ם זוכה ל-15 מנדטים, הרשימה המשותפת ל-11, ישראל ביתנו ל-7 בעוד כחול לבן ומרצ עם 6 מנדטים כל אחת.

על כן, המפלגה החדשה בראשות גדעון סער, בהתאם לגודלה הנוכחי העולה מהסקרים הראשונים, בעלת פוטנציאל לשנות את התמונה הפוליטית. באם יחבור סער לנתניהו, הרי שלגוש הימין יהיו 75 מושבים. אילו יחליט לחבור, כפי שהתחייב, לגוש המתיימר להחליף את שלטון נתניהו, יזכה הגוש ברוב במליאה עם 62 מנדטים.

סיכום ממוצע סקרי המנדטים של השבוע ב-103FM (צילום: צילום מסך)
סיכום ממוצע סקרי המנדטים של השבוע ב-103FM (צילום: צילום מסך)