מרוקו וישראל הסכימו לעשות שלום ולנרמל את יחסיהן. בשבועות הקרובים הן יחדשו את היחסים הדיפלומטיים המלאים ביניהן, יפעלו לקידום שיתוף פעולה כלכלי מוגבר, יפתחו מחדש את משרדי הקישור ברבאט ותל אביב וידונו בתחומים נוספים של שיתוף פעולה.

נתניהו על הסכם הנורמליזציה עם מרוקו. צילום: רויטרס

הסכם שלום היסטורי זה בא בעקבות הסכמים דומים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, בין ישראל ובחריין ובין ישראל וסודאן. איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודאן ומרוקו הן המדינות הערביות והמוסלמיות הראשונות המנרמלות את היחסים עם ישראל מזה 25 שנה.
באמצעות צעד היסטורי זה, מרוקו בונה על הקשר הוותיק שלה עם הקהילה היהודית המרוקאית המתגוררת במרוקו וברחבי העולם, כולל ישראל.

הרחבת הסכמי אברהם למרוקו היא צעד משמעותי קדימה עבור עם ישראל ומרוקו. היא מגבירה עוד יותר את ביטחון ישראל, תוך יצירת הזדמנויות למרוקו ולישראל להעמיק את קשריהן הכלכליים ולשפר את חייהם של בני עמן.

לטענת הבית הלבן, מי שיצרה את התנאים לשלום בין ישראל לשכנותיה היא אסטרטגיית מדיניות החוץ של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ. הודות לחזון מדיניות החוץ הנועז של הנשיא ולתעוזה שלו, המדינות באזור מבינות את היתרונות של גישתו והן צפויות לבקש לנרמל את היחסים עם ישראל בעתיד.

לאחר עשרות שנים של חוסר יציבות ומשבר, מדינות ברחבי המזרח התיכון ואפריקה עובדות יותר ויותר יחד כדי לבנות עתיד שליו ומשגשג יותר. מאז שנכנס לתפקידו פעל טראמפ לבנות מחדש את האמון עם המדינות באזור ולזהות את האינטרסים המשותפים שלהן. כתוצאה מכך המזרח התיכון וצפון אפריקה חווים את השינוי הגיאופוליטי המהיר ביותר מזה למעלה מדור.