גדעון סער דיבר הערב (שבת) בראיון ב'פגוש את העיתונות' בקשת 12 על החלטתו לעזוב את מפלגת הליכוד ולהקים מפלגה חדשה. בין השאר אמר סער: "אני משוכנע שאני יכול לרכז את התמיכה הרחבה ביותר בישראל ואני בעל הסיכוי הטוב ביותר לחבר את כל קצות עם ישראל וכל התנועות הפוליטיות לממשלה". עוד אמר: "מי שרוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה שלא יצביע לי. מי שרוצה להחליף את השלטון ומעוניין בעתיד אחר, אני מבקש את קולו".

גדעון סער, ישבת באולפן במאי ואמרת שאתה מאמין בדרך הליכוד ואתה נשאר בה, מה קרה?
"מה קרה במדינה? אני עמדתי במה שאמרתי, הלכתי אחרי שהפסדתי לנתניהו והצבעתי בעד הממשלה, למרות שלא אהבתי את גודלה ולמרות שלא הייתי חלק ממנה. אני רואה מה קורה במדינה ואני רואה את הניהול הכושל שלא משתנה כבר תכף שנה ואני רואה את האופן המסוכן שלא נעצר של ההתקפה על הממלכתיות והשיח הרעיל שלא מפסיק. מדינה חזקה זה לא רק F-35 וטנקים, אלא גם חוזק חברתי וזה בסכנה. אני שומע את חבריי שמופיעים בתקשורת ומעל בימת הכנסת ואת התוכן והסגנון שלהם ואנשים תוהים 'מה לי ולזה'. בקריאות מול בית המשפחה השכולה בקיסריה היה דגל הליכוד אבל זה לא היה דומה למה שאני התחנכתי עליו במפלגה. מפלגה זה לא בית סוהר אלא כלי לשיפור המציאות. אני נשארתי בליכוד בשעה הקשה עם 12 מנדטים באופוזיציה, נלחמתי בשם האידאולוגיה. מי שאז חגג עם קדימה היום מדבר שוב בשם הליכוד. כל אדם יכול לבדוק בגוגל שבחודש שעבר בערוץ 7 הופיע סקר דעת קהל רק בימין ששם יש לי רוב בקרב בוחרי הליכוד והימין. הם צריכים להתמודד עם טענותיי אז הם מספרים כל מיני סיפורים. אנחנו נלך לקלפי ונראה למי הציבור מאמין. יש פה שלטון ממושך מדי. בגין כבר אמר שאדם בשר ודם לא יכול לשלוט כל כך הרבה זמן.

"דברי לא קשורים ליחסים שלי עם נתניהו ולזה שהוא לא מינה אותי לתפקיד. אם אני מאמין וחושב שהמשך השלטון שלו מזיק למדינת ישראל ומחליש אותה זו נקודה מאוד חשובה. חוזקה של מדינה זה הרבה מאוד מרכיבים ואני רואה היום את האופן בו אנו לא מכבדים את האחר והופכים כל אדם בעל דעה אחרת לאויב".

ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא מפריע לך?
"לא אמרתי את זה, אבל הסברתי הרבה פעמים שהחוק מעדיף את הערך הדמוקרטי ולכן גם אז אמרתי לפני הכרעת בג"ץ שהוא לא יכול לפסוק אחרת. הבעיה היא שונה - האם ראש ממשלה משתמש בנציגים הנבחרים של התנועה ולוקח אותם לבית המשפט כתפאורה להשתלחות בכל מערכת המשפט. מי שחושב שאדם עם דעותיו כמו מנדלבליט שהיה מזכיר הממשלה של נתניהו, אפשר לומר שהוא טעה, אבל אי אפשר להפוך את התנועה לכלי שרת במשפט. את יודעת איזה כבוד זה לא להיות בממשלה? היום הקריטריון, חוץ מחנופה והתפתלות, הוא האם אתה מוכן לשרת את האינטרסים האישיים של נתניהו. אני בטוח שאם בגין ושמיר היו בחיים הם היו בדיוק בדעה שלי ואולי היו מגיעים אליה לפני.

"אני מתכוון לנצח בבחירות, להביא שינוי, ולהרכיב את הממשלה הבאה. מציע לך לקחת את זה כאפשרות ראלית מאוד. העזיבה שלי היא הבעת אי אמון בנתניהו ומה שהוא עושה למדינה. אין שום סיכוי שעשיתי את כל זה להארכת כהונתו. אני אומר בצורה הכי ברורה כדי שלאף צופה לא תהיה אשליה ולא יבוא אלי בטענות: מי שרוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה שלא יצביע לי. מי שרוצה להחליף את השלטון ומעוניין בעתיד אחר, אני מבקש את קולו".

צבי האוזר מברך את גדעון סער

גם ח"כ נפתלי בנט מתמודד על ראשות הממשלה. 
"אני הודעתי שאני מתמודד, אבל בנט עוד לא אמר את זה והוא גם עוד לא דיבר על יחסו לנתניהו. אני לא רוצה לתקוף אותו - הוא פטריוט אמיתי. אני משוכנע שאני יכול לרכז את התמיכה הרחבה ביותר בישראל ואני בעל הסיכוי הטוב ביותר לחבר את כל קצות עם ישראל וכל התנועות הפוליטיות לממשלה ולכן אני רואה בנפתלי שותף ויש לנו יחסים מאוד טובים. לא אמרתי שלא אשב עם החרדים ואני לא פוסל אף מפלגה. עדיין לא ניצחתי בחירות ואני גם לא בטוח שיהיו בחירות".

האם אתה, שלא נשאת בתפקיד חשוב עד כה, מתאים לראשות הממשלה?
"אני 20 שנה בצמתי קבלת ההחלטות של מדינת ישראל. הייתי בקבינט המדיני ביטחוני והייתי בפורומים הכי רגישים, ואני מכיר את כל הסדרי הביטחון, והייתי במשרדי הפנים והחינוך שהם חשובים לא פחות מהחוץ והייתי מזכיר ממשלה - אני מרגיש בשל לתפקיד ולאחריות. בואי נראה בקלפי מי מפלגת אולפנים ומי מביא את הציבור. הייתי מציע לגברת רגב להתעמק במשפט 'אל יתעלל חוגר כמפתח'".

מהי תגובתך לתגובת הליכוד לאחר הודעתך על פרישה מהמפלגה?
"זה מגוחך, הרי יש הבדל בין הימין לביביזם שהוא לא ימין בשום מובן. אני בז לסוג התגובות האלה ויש לי חדשות למי שמנסח את אותה תגובה לכל חדשות: הציבור בישראל עייף כבר מההכפשות של יריבים פוליטים. אני ויתרתי על הכיסא, התפטרתי מהכנסת, ברגע שאני לא יכול להזדהות יותר לא עם הליכוד בהנהגת נתניהו ולא עם הממשלה בהנהגתו. שרי הליכוד, חלקם, ואני מדבר איתם, כשאתה מדבר איתם בחדר, לא אומרים משהו שונה ממה שאני אומר, והם אומרים את אותו דבר. הבעיה שלי עם נבחרי הציבור זה פער בין מה שאומרים בחדר סגור למה שאומרים בחוץ, ואצלי לא היה פער כזה אף פעם. והם אומרים לי את מה שאני אמרתי לך כאן עכשיו. אם נתניהו היה המנהיג שראיתי בו פעם הייתי עדיין תומך בו. גם הספורטאים הכי גדולים צריכים לפרוש מתישהו".

מתי נפגשת בפעם האחרונה עם אייזנקוט?
"נפגשתי עם אייזנקוט אחרי שחרורו מהרמטכ"לות. בדר"כ אנחנו משוחחים על אתגרי הביטחון הלאומי ואני מאוד מעריך אותו וחושב שהוא אדם מרשים. אני אשמח אם הוא יצטרף למערכת הפוליטית ועוד יותר אשמח אם הוא יהיה לצדי. הוא הבהיר שהוא יקבל החלטה כאשר הכנסת תתפזר באופן סופי ואני מבקש לכבד אותו".

האם אתה בעד החלת הריבונות על יהודה ושומרון
"אני תומך בהחלת ריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. לצערי לממשלה הנוכחית יש התחייבות לאמריקאים להשעות זאת, אך בראייה אסטרטגית התשובה היא חיובית".

האם אתה בעד שתי מדינות?
"מדינה ערבית נוספת בלבה של ישראל היא סכנה למדינה ולעתידה ואני רוצה להילחם בזה. לא שיניתי את עמדותיי והשקפת עולמי".

למה לא הגעת להצבעה בחוק השוויון?
"כן באתי והצבעתי על שתיים מתוך שלוש ההצעות - רק איחרתי לראשונה, זה ספין שקרי. חיכיתי במיוחד לחוק הזה ולחוק של צביקה האוזר כדי לא להתפטר לפניו ולהצביע לו".

מהן תחושותיך עם עזיבת הליכוד?
"בכאב ובלב שלם".

מטעם תנועת הליכוד נמסר בתגובה לדבריו של סער: "יצא המרצע מן השק, גדעון סער הודיע הערב שיחבור לממשלת שמאל רק בשביל להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו".