הקומיקאית והסטנדאפיסטית עדי אשכנזי השתתפה אמש בהפגנת המחאה מול מעון ראש הממשלה במעון בלפור בירושלים. הבוקר (ראשון) היא שוחחה בנושא עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

ההפגנות בבלפור, קרדיט: דוברות המשטרה

הספקת לנוח?
בוודאי, מה זה? אני ערה כבר עשר שנים.

אתמול בפעם הראשונה בבלפור?
כן. אתמול הייתי שם בפעם הראשונה עם כל המשפחה. 

למה?
האמת? כבר הייתי בירושלים כמה פעמיים, ולא ידעתי אם להיכנס לשם עם הילדים או לא. הפעם החלטתי כן להיכנס לשם כי הנחתי שזה יהיה פחות מתלהם ואגרסיבי, וזה באמת היה ככה. יחסית לא היו המוני אנשים ולא היו סיטואציות אלימות. 

בני כמה הילדים?
הם קטנים. מגיל 9 עד גיל 4.

מה אומרים לילדים כשבאים להפגנה?
אומרים להם שאנחנו באים להגיד את מה שאנחנו חושבים. שאנחנו רוצים שראש הממשלה יתחלף ויסיים את התפקיד שלו, ותהיה רוח חדשה וניהול אחר במדינה. השנה כבר יצאתי עם בתי הגדולה בת ה־9 להפגנה בתל אביב והיא ראתה בכיכר הבימה רכב של שב"ס שמעלה אנשים באגרסיביות פנימה, והאנשים שלמטה מתחננים שירדו. עברנו עם האופניים והייתי במרחק שני מטר מהסיטואציה הזו, והילדה שלי הייתה פשוט בהלם. היא שאלה אותי 'מה? אז אסור להפגין?'. אמרתי לה שכן, שמותר, אבל ניכר היה שזה היה מזעזע עבורה. היא הייתה פשוט בהלם. 

היא שמחה ללכת איתך?
בוודאי. בימינו אנו כל דבר הוא עניין. 

אז מה אומרים לילדים?
מסבירים להם שלא הגיוני שראש ממשלה יכהן במשך כל כך הרבה קדנציות. זה דבר נורא לא דמוקרטי. 

בלי קשר לכתבי האישום.
על אחת כמה וכמה כשיש כתבי אישום, אבל קודם כל חשוב לזכור שזו תוצאה של הדבר הזה. מה קורה כשאדם נמצא בעמדת כוח? הוא מסדר לעצמו עוד ועוד אפשרויות. לכן אנחנו מגיעים למצב של כתבי אישום, ותודה לאל שאנחנו מגיעים לזה סוף סוף. זה לא הגיוני ולא דמוקרטי וביבי אמר את זה בקולו - הוא אמר שהוא לא ייתן שדבר כזה יקרה. 

לא חששת שמהלך כזה יפגע לך בקריירה? הרי יש עוד הרבה אומנים שחושבים בדיוק כמוך, אבל לא מגיעים להפגנות ולא מתבלטים.
אני לא אגיד שאין לי שיחה עם עצמי במקום הזה. אני לא אדם ששם את עצמו בפרונט מבחינת דעות פוליטיות, ואם לא הייתי אמא אולי לא הייתי מסתכלת על זה. זה מאוד חשוב לי, ואני מסתכלת על הילדים שלי ולא רוצה אנרגיות כאלה מלחיצות מולי. לכן, כשאני רואה אדם כמו יורם יובל שבא ואומר את דבריו, אני מעריצה אותו ומעריכה אותו על פועלו.