ח"כ ניר ברקת (הליכוד) שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על רקע פרישתו של גדעון סער מהמפלגה, וטען כי בסקרים הפנימיים עלה כי הוא מביס את סער במירוץ לראשות המפלגה ביום שאחרי נתניהו.

צבי האוזר מברך את גדעון סער

אתה טוען שבגלל סקרים שמהם עולה שאתה מביס את גדעון סער הוא עזב.
"אין לי בעיה להראות".

עשיתי גוגל ומצאתי סקר בערוץ 7, על פיו כשליש ממצביעי הימין תומכים ברעיון החלפת רה"מ ללא בחירות. המתאימים – גדעון סער 31 אחוז וניר ברקת 22 אחוז.
"קודם כל בודקים בליכוד, כי להיות יו"ר הליכוד... בודקים בליכוד. המספרים הם, נשים בצד את רה"מ לרגע, אני מנצח את גדעון סער 2-1, שני שליש מול שליש".

אז טוב שעזב?
"אם אתה שואל אותי, אני שואל אם יצא טוב למחנה הלאומי, והתשובה היא לא, ואת זה רואים בשמחה והצהלה של מחנה השמאל".

יצא לך טוב.
"אני חושב שהאנשים החזקים צריכים להישאר בתוך הליכוד. כל אדם צריך להבין שאם הוא עוזב הוא מפצל את המחנה הלאומי, וזה לא טוב למחנה הלאומי".

זה לא מחנה לאומי, זה מחנה של ביביזם.
"מחנה לאומי, יש בו מפלגה אחת תנועה אחת שהיא תנועה ממלכתית, ליברלית, דמוקרטית, יורדת לשטח ועושה פריימריז. הליכוד זה התנועה המובילה והגדולה, ויש כל מיני חברים שכן טוב או לא טוב להם ומחפשים כל מיני נישות מסביב. תראו איזה הישגים אדירים השגנו בעשור האחרון, כולל בתקופה האחרונה. מפת המזרח התיכון השתנתה לחלוטין, אנחנו באמת יכולים להתגאות. נכנסנו למשבר הקורונה, משבר ממש לא פשוט, בינלאומי, יש לי ביקורת נוקבת לגבי איך להתנהל, וודאי בפן הכלכלי, אני לא חוסך בביקורת, לא קרה כלום. אני מדבר על הצורך לשנות את מודל החל"ת, ללכת אחרת על הכשרות מקצועיות ולהעביר את האחריות למעסיקים. זה כרגע האתגר הגדול ביותר שיש לנו, מאות אלפי אנשים שמחפשים פרנסה".

בעיתון הארץ כתבו שהתוכנית של סער היא להקים ליכוד ב'.
"יש ליכוד א' וצריך אחד חזק. כל מי שעוזב משיקולים שאני לא רוצה למנות, אני חושב שזה לא משרת את המחנה הלאומי".

עזבת לקדימה.
"אתה הולך 15 שנה אחורה? שהלכתי אחרי שרון? זה היה לפני שהצטרפתי לפוליטיקה, וודאי הארצית, והלכתי כמו הרבה מאוד ליכודניקים, ואני הראשון שעזב על רקע אידיאולוגי? גדעון לא עוזב על רקע אידיאולוגי, הוא הבין שיו"ר הליכוד הוא לא יכול להיות, אני מניח שיש לו שאיפות גדולות להחליף את נתניהו ולהיות רה"מ. בליכוד הוא לא יכול לעשות את זה ולכן הוא עזב את הליכוד, ולא משיקולים אידיאולוגיים כאלו ואחרים, אין מחלוקת – זו עובדה".