ראש האופוזיציה יאיר לפיד שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm בנושא הבחירות הקרבות והסערה הפוליטית לאחר הודעת פרישתו של גדעון סער מהליכוד, ונשמע אופטימי לגבי קיומן."לא הייתה לנו הזדמנות טובה יותר מעכשיו לנצח בבחירות, אפשר לבחור במישהו שיודעים שלא ייכנס לממשלה של נתניהו יום אחרי הבחירות, מה שאי אפשר עם האחרים", אמר והוסיף: "יש רוב מכריע של אנשים שאומרים עידן נתניהו צריך להסתיים מפני שיש גבול לכמה אפשר לעשות עלינו פסטיבלים מבלי לטפל בחיים שלנו. יש רוב לשינוי אמיתי".



הדבר הכי אקטואלי לגבי הבחירות שאתה בטח מאוד רוצה שיקרו, שהליכוד מנסה לטרפד את ההצעה לפיזור הכנסת של כחול לבן. מה המניעים של הליכוד?

"ההצעה לפיזור הכנסת היא שלי ולא של כחול לבן. למה הם רוצים? מפני שהם מעדיפים את הכאוס הנוכחי. הצבת שלוש שאלות, האחת למה בחירות – כי אתה צריך ממשלה שיש לה תוכנית כלכלית לממשלה הנוכחית יש כל מיני משפטים שנשמעים טוב רק לא אומרים מאיפה יביאו את הכסף. כל ממשלה בעולם עסוקה בהיערכות לכלכלה אחרי הקורונה ורק ממשלת ישראל עסוקה בשטויות. אנחנו במשבר ריאלי, כלכלה אמיתית, אבטלה גבוהה, הפערים הכלכליים עומדים להתרחב, מעמד הביניים יהיה עני ועל העניים אי אפשר לדבר, ואין לנו ממשלה מתפקדת שתטפל במשבר. מישהו צריך לטפל בחיים האמיתיים כי זה בסוף יפגע בכולם וכבר פוגע בכולם".

ראה שמדובר בקטטה פנימית של הימין.
"להפך, שלושה רבים והרביעי לוקח. יש מצב של ארבע מפלגות בינוניות בהן שלוש מפלגות ימין שיריבו אחת עם השנייה אנחנו המפלגה הרביעית וזה יכול להיגמר בזה שנהיה המפלגה הגדולה ביותר. לא הייתה לנו הזדמנות טובה יותר מעכשיו לנצח בבחירות ואז זה לא מי שעוסק בקטטות אלא בתקווה ובתוכניות עבודה בעסקים קטנים באנשים בחייהם וכלכלתם. בסוף אם אי פעם הייתה הזדמנות לנצח זו ההזדמנות, ואז אפשר לבחור במישהו שיודעים שלא ייכנס לממשלה של נתניהו יום אחרי הבחירות, מה שאי אפשר עם האחרים".

לא מאמין לסער?
"אני יותר מכל אדם בישראל למוד ניסיון מר עם אנשים שמבטיחים לא להיכנס תחת נתניהו ונכנסים אחר כך. העובדות הן שיש רק מפלגה אחת וסליחה שאני אומר, פוליטיקאי אחד, שבנושאים האלה עמד במילה שלו ואפשר לסמוך עליו. מי שלא רוצה ממשלת נתניהו שלא מטפלת בכלכלה, מרמה את הציבור ומשסעת והופכת את השנאה לשיטת עבודה יצטרך להצביע יש עתיד".

אתה רואה את התמונה מהפוזיציה שלך. 
"הציבור רחוק מלהיות מטומטם, זה ציבור שאומר אני רוצה להחליף את השלטון. אומרים שיש רוב מכריע לימין, לא. יש רוב מכריע של אנשים שאומרים עידן נתניהו צריך להסתיים מפני שיש גבול לכמה אפשר לעשות עלינו פסטיבלים מבלי לטפל בחיים שלנו יש רוב לשינוי אמיתי".

רוב ימני.
"אתה חושב שיש הבדל בין ימין לשמאל בשנתיים הקרובות? המערכת הפוליטית הישראלית תתעסק בקורונה וכלכלה אם נתניהו ילך או במשפט של נתניהו אם הוא יישאר בזה יהיה העיסוק אני כבר לא יודע מה זה ימין ומה זה שמאל אני כן יודע מה זה כלכלה ואיך מוציאים מדינה ממשבר כלכלי, כי אני הפוליטיקאי היחיד חוץ מנתניהו שעשה את זה. מדפיסים יותר מדי כסף, עוד מעט תהיה פה אינפלציה, חזרנו 20 שנה אחורה ביחס חוב-תוצר. בסוף, הממשלה הבאה תשאל שאלה אחת - איך מסדרים לאנשים מקום עבודה ושירוויחו כסף ויתפרנסו בכבוד. זה לא ימין ולא שמאל".

נתניהו הוספד מוקדם מדי – חיסונים, הסכמי שלום.
"החיסונים זה סתם סיבוב יח"צ, נכון שעשו את החיסונים מוקדם יותר מהצפוי. זה לא היה מהר כמו שאומרים ומדינת ישראל מקבלת כמו שמקבל כל העולם המערבי. אנחנו לא הראשונים בתור בניגוד לכל האגדות אבל כמובן שיופי שיש חיסונים ואני אתחסן בהזדמנות הראשונה שאפשר וחושב שגם אחרים צריכים. נתניהו זה מנהיג המדינה הראשון בהיסטוריה שנסע לשדה התעופה לקבל את פניו של מקרר, יש פה יח"צ אבל העיקר שיש חיסונים. בעניין הסכמי השלום זה כמובן דבר מצוין וכולנו מברכים על זה".

התמונות מנמל התעופה בן גוריון. 
"כל מה שנורא ומזעזע וחסר אחריות בממשלה הזאת זה הסיפור של נתב"ג, אני שומע את ההשוואות שעושים כל הזמן למדינות אחרות. המדינות שצריך להשוות אותנו אליהן הן מדינות אי, שאפשר לסגור דרך שדה התעופה – ניו זילנד (25 מתו) טאיוואן (7 אנשים מתו) קפריסין (64 אנשים) סינגפור (49) ישראל אותו דבר, מדינת אי שאפשר לסגור קרוב ל-3,000 מתים". 

המצב הכלכלי היה יותר גרוע אם היינו סוגרים את נתב"ג.
"כל המדינות שמניתי, גם מצבן הכלכלי טוב משלנו, האבטלה הרבה יותר נמוכה. מדינות שיש בהן הרבה פחות תמותה והכלכלה שלהן במצב יותר טוב – שלא יבלבלו לציבור הישראלי את המוח. נתניהו מציג טבלאות שהן שקרים".

היית סוגר?
"הייתי מארגן את נתב"ג כמו שצריך, היה צריך לסגור בזמנו ולא להביא הנה טיסות מארה"ב, צריך ששדה התעופה המיום הראשון יהיה מבוקר, עם מסכות, עם מרחקים, עכשיו מקימים ועדה? הבוקר מירי רגב נזכרה שיש בעיה – זה טירוף".

בחירות?
"התחושה היא שהרכבת כבר יצאה מהתחנה ויהיה קשה מאוד לעצור את הבחירות האלה".

בבחירות הבאות תהיה מספר אחד בכל מקרה?
"אין שאלה בכלל, על מי אפשר לסמוך שיעמוד במילה שלו? רק על מי שעמד במילה שלו בעבר. אנחנו סומכים רק על עצמנו אפשר להאמין רק לנו שנעמוד במילה שלנו".