יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ ביקש היום (שני) מחברי סיעתו "לא לפרש את הנכונות שלי למנוע ממדינת ישראל בחירות, לשים את הממשלה על הנתיב ולקיים ממשלת אחדות כנכונות לפשרה - לא בנושא העברת תקציב, לא בנושא הרוטציה במועדה ולא בנושא קיומה של ממשלה מתפקדת". 

גנץ תקף את נתניהו: "אחרי הבחירות הוא לא יהיה עוד ראש הממשלה"

בנוסף, ביקש מכל הנוכחים בקיום השיחות עם גורמים פוליטיים לשים לב שלא יתפרש שנשלחו על ידיו או שמדברים בשמו: "נתניהו מכיר את מספר הטלפון שלי, והוא יודע איך לפנות אלי. נתניהו כרגע עושה את החישובים שלו - אם הוא ירצה הוא ישנה את ההתנהלות שלו ויבוא, אם הוא לא ירצה - אנחנו נחזור לציבור".

בתוך כך, עימות סוער החל בישיבת נשיאות הכנסת בין יושב ראש הכנסת יריב לוין לבין ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) על רקע דחיית ההצבעה על חוק התפזרות הכנסת למחר, והצבתה בסוף סדר היום. "לא הייתה הסכמה על תאריך, לכן הפיזור לא יעלה היום. שמתי את פיזור הכנסת מחר כדי לתת לך 24 שעות לתקן את העוול ולהביא את החוק בהידברות והסכמה", אמר לוין וגינזבורג הגיב: "לא התאריך הוא מה שמעניין אתכם, אלא המימון והסעיף שמחייב שקיפות בתעמולת בחירות ברשת. התאריך היה מוסכם על רוב סיעות הבית".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את ההצעות לפיזורה שהניחו סיעות מרצ ויש עתיד, ברוב של 61 תומכים לעומת 54 מתנגדים, לאחר הצהרתו של גנץ כי כחול לבן תתמוך בהצעה ותצביע בעדה. 

בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו בשבוע שעבר, טען גנץ כי "בגלל שיקולים אישיים של נתניהו אנחנו דוהרים לבחירות. בסופה של מערכת הבחירות הרביעית הזאת אני יודע שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה של מדינת ישראל וגם הוא צריך לדעת את זה". אתמול אף פנה לנתניהו, וביקש ממנו להעלות בישיבת הממשלה מחר את סוגיית מינוי פרקליט המדינה ומנכ"ל משרד המשפטים.