בג''ץ החליט היום (שני) לדחות את עתירתן של שרת התחבורה מירי רגב וחברת הכנסת אסנת מארק נגד החלטת הוועדה לבחירת שופטים למנות שורה של שופטים, למרות היעדרותן של שתי חברות הוועדה.

בהחלטתם כתבו השופטים ברק-ארז, קרא וגרוסקופף כי "דין העתירה להידחות" מכיוון שמדובר "בשאלה פרשנית שכבר הוכרעה, הלכה למעשה, בבג''ץ. הכרעה זו מגוענת היטב באבחנות היסוד המקובלות בתחום המשפט המנהלי".

אסנת מארק, צבי האוזר (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
אסנת מארק, צבי האוזר (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

משמעות המעשית של הדברים היא כי בכפוף להוראות המפורשות שקבעה כנסת ישראל, אין אפשרות למיעוט מחברי הוועדה לכפות את דעתם על רוב חברי הוועדה באמצעות הצבעה נגד מינוי או באמצעות היעדרות מהישיבות שמקיימת הוועדה.

"מכאן שלא נפל כל פגם בכינוס הוועדה לבחירת שופטים מיום 6.12.2020, זאת למרות היעדרותם המכוונת של העותרות ושל חבר הכנסת האוזר מהדיון האמור", כתבו השופטים בהחלטתם.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "נמשיך להילחם עד שנשלים את הרפורמות הדרושות במערכת המשפט ואכיפת החוק, לטובת כל אזרחי ישראל ולטובת אמון הציבור בשלטון החוק".

כזכור, בשישי בדצמבר נטשו בזעם נציגות הליכוד רגב ומארק, יחד עם חבר הכנסת האוזר, את ישיבת הוועדה למינוי שופטים בניסיון למנוע מינוי של שופטים, שלטענתם הם ''בעייתים''. בין המינויים אותם ניסו למנוע השלושה ניתן למצוא את השופט עבאס אסי ואת עו''ד הישאם שבאיטה. בסופו של דבר, שני המינויים עברו יחד עם המינויים האחרים בהם דנה הוועדה.