ח"כ עפר שלח שוחח הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM וסיפר על הלבטים הפוליטיים הרבים לקראת הבחירות הבאות, שלהערכתו יקרו בקרוב. שלח טען כי הליכוד מנסה לפגוע בהליך ההורדה של יחידת המימון לבחירות והניסיון להזיל את המערכה הקרובה: "הליכוד עושה בלגן עד הרגע האחרון, ועוד מתחבא מאחורי האמירה שזה בכלל תעלול פרלמנטרי". בנוסף, התקשה שלח להעריך שבמערכת הבחירות הקרובות הוא עדיין יהיה חלק מיש-עתיד אך הבהיר: "אני ארוץ במערכת הבחירות הבאה".

ההצבעה על חוק הפיזור נדחתה, מצד שני, היא לא קריטית לבחירות. מה אתה מעריך שיקרה? האם גנץ הולך למצמץ וברגע האחרון ימצאו איזו פשרה?
"הסיפור פה הוא בכלל לא תאריך הבחירות, אלא העובדה שיחד עם חוק פיזור הכנסת בוועדת הכנסת, הוצמדה לזה הורדה של יחידת המימון לבחירות. והליכוד דרך יו"ר הכנסת מנסה למנוע את זה. שיהיה ברור, לפיזור אוטומטי ב-23 בדצמבר, זה אומר שאין תקציב ל-20, ואי לכך אין תקציב המשכי ל-21, וזה בלגן שהשטן לא ברא. על פי חלק מהפרשנויות אי אפשר יהיה לקנות עיפרון בתקציב ממשלתי, שלא לדבר על דברים קצת יותר חשובים, אם לא יעבור תקציב ל-20. זאת אומרת, במקום ללכת על פיזור הכנסת, כולל הפחתת מימון בחירות, להעביר באופן פורמלי לחלוטין תקציב ל-20 כדי שיהיה תקציב המשכי ל-21, וללכת אפילו לבחירות האלה באופן הכי מסודר שאפשר, הליכוד עושה בלגן עד הרגע האחרון, ועוד מתחבא מאחורי האמירה שזה בכלל תעלול פרלמנטרי".

יאיר לפיד מתייחס להודעת עפר שלח, קרדיט: התכנית של בסאם ג'אבר בערוץ הערבי האלא טיוי, אתר פאנט

אתה חושב שבסוף יש או אין (בחירות)?
"יש. אני חושב שהרכבת הזאת יצאה מהתחנה. כולם מנתחים את נתניהו, אבל אני חושב שהמפתח פה זה בני גנץ, שנדמה לי שלא יכול לחזור אפילו בפני עצמו מההחלטה הזאת. לכן, תחושתי היא שיש בחירות בהקדם".

אין פריימריז ביש עתיד. לא נראה לי ששם החבר לפיד יקבל אותך בזרועות פתוחות. לא נראה לי שניצן הורוביץ הולך לוותר על מקומו כיו"ר מרצ.
"לתת לך תשובה עובדתית, אני לא יודע ברגע הזה. אני יכול להגיד לך כמה דברים עובדתיים - אני אהיה במערכת הבחירות הזאת, אני ארוץ בה, ומה שידריך את כל צעדיי, זה הדבר שהדריך גם את קריאתי לבחירות ביש עתיד. אגב, אתם רואים את זה עכשיו, החל מיציאתו של גדעון סער. המנדטים שגדעון סער בינתיים 'על הנייר' לוקח, רובם לא באים מהימין בכלל, רובם באים ממה שנקרא 'המרכז-שמאל'. הימין הישראלי על סף להפוך את הבחירות האלה לבחירות פנימיות שלו. לכן, הצורך גם להפיל את בנימין נתניהו, למנוע, מה שנראה עד לפני שבוע כדבר ודאי לחלוטין, של ממשלה בראשות נתניהו עם בנט והחרדים מצד אחד, וגם לייצר כוח שמייצג את העמדות של הרבה מאוד אנשים שעכשיו שוקלים להצביע לסער ובנט, אבל הם לא באים מהעולם האידאולוגי של סער ובנט - זה מה שידריך את צעדיי. אני מניח שכשיהיו בחירות, כולם יחליטו וגם אני".

נניח שהבחירות באמת במרץ שזה עכשיו, יש סרט שבו אתה חוזר ליש עתיד ומתפייס עם לפיד?
"אני רציתי בחירות במסגרת של יש עתיד לראשות המחנה כדי להעמיד מועמד מול בנימין נתניהו, כי למחנה כרגע אין מועמד מול בנימין נתניהו. אם יש עתיד תוכל להיות חלק מהמאמץ הזה לייצר את הגוף הזה, אני אשמח. אם לא - אז לא. זה מה שידריך אותי בצעדיי".

"התפרצות בבתי אבות, הכול מהתחלה. אתה התייחסת לזה ולדעתי גם קיימת על זה דיון.
"תראו מה קרה בחודשים האחרונים, הקימו מערך בדיקות ודגימות ומעבדות ייעודי לדבר הזה כדי לבדוק את הצוותים. הוא עבד טוב בגל השני, מה עושים? מיד מפרקים אותו. בא החשב הכללי ואומר שחלה פה חובת מכרזים. אני אמרתי היום (ב') בדיון שכל קשיש מהמוסדות האלה שמת, צריך לכתוב על מצבתו, 'מת בגלל חוק חובת מכרזים'".