יו''ר ועדת החוץ והבטחון ויו"ר ועדת המשנה לשבויים ונעדרים, ח"כ צבי האוזר פרסם היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו ציוצים העוסקים בעסקה הנרקמת בין מדינת ישראל לארגון החמאס, אשר תוביל להחזרת השבויים הישראלים בידי הארגון, לישראל. האוזר יצא נגד העסקה במהלך שגרם לצור גולדין, אחיו של החייל השבוי הדר גולדין, לצאת נגד האוזר. בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM תקף גולדין את חבר הכנסת וטען כי הוא מנסה להשיג כותרות על חשבון השבויים: "בחודשים בהם הוא בתפקידו, הוא לא העלה פעם אחת שאלה הקשורה בשבויים ונעדרים, הוא התורן הימני שמנסה להשיג רייטינג על בסיס עסקה שלא כוללת שחרור שבויים".

כספית: "האוזר עצבן אתכם על זה שהוא אמר, בהיותו חשוף לחומרים על עסקת השבויים המתרקמת, ש'זה רעיון מסוכן מאוד'".
גולדין: "כן, תראה. כששלחו אותי ואת אח שלי לעזה, לא שאלנו איך וכיצד ולמה ומתי, ופתאום, כשצריך להחזיר אותם, כל החכמים בלילה קופצים. אנחנו יודעים חד משמעית שבחודשים הטובים בהם הוא (האוזר) היה בתפקידו, הוא לא העלה פעם אחת שאלה הקשורה לשבויים ונעדרים".

ח"כ צבי האוזר על התקדמות עסקת חילופי השבויים

אלדד: "אבל גם אתם מתנגדים לשחרור מחבלים".
גולדין: "אנחנו מתנגדים לשחרור מחבלים, אבל זה לא מה שעומד על הפרק. אם תבואו להפגנה שאנחנו מקיימים כל יום שישי מול עזה, יש שם משפט אחד והוא אומר, 'הומניטרי תמורת הומניטרי'. והנה, אחרי כל החכמים בלילה למיניהם, מגיע הרגע שבו אפשר לנצל את ההזדמנות של משבר הקורונה ולייצר פתרון הומניטרי, ולייצר הישג אחר תחת ניצחון אחר, קופץ התורן הימני שמחפש להשיג איזשהו הישג או רייטינג זול על בסיס העסקה הזאת שבכלל לא דנה ולא מתעסקת בשחרור מחבלים".

אלדד: "העסקה לא מדברת על שחרור מחבלים? אתה מכיר פרטים אחרים?".
גולדין: "אני לא מכיר אף פרט אחר".

אלדד: "האוזר אומר שנתניהו רוצה לשחרר מחבלים".

כספית: "יכול להיות שהוא יודע משהו שאתם לא יודעים, ואז בעצם אתם רבים, אבל מאותה פוזיציה".
גולדין: "אנחנו לא נמצאים באותה פוזיציה ולא רבים, כי מדובר בבן אדם שהוא חלק משערורייה חד משמעית תחת מנהיגי ימין כאלה ואחרים, שמנסים לגרוף לעצמם הישגים על סמך הטראומה של עסקת שליט. בכל פעם שעולה איזושהי הזדמנות להביא את החיילים, לייצר הישג ולקדם את העניינים, הם מחפשים כל תירוץ כדי לתפוס טרמפ על אותה שערורייה שהייתה אי שם בשנת 2011. אנחנו נמצאים בשנת 2020, והגיע הזמן שיפסיקו לחפש איך להפקיר חיילים בכל מחיר. אני אף פעם לא ביקשתי לשחרר את אח שלי בכל מחיר, אבל אני דורש להפסיק להפקיר אותו בכל מחיר. ואני חושב שמה שנעשה כאן זה איזשהו טריק פוליטי זול במיוחד".

כספית: "אתה יודע יותר טוב ממני שלא יהיה הומניטרי מול הומניטרי".

גולדין: "היינו כבר במספר שיחות ודיונים, כל פעם על נושא אחר, פעם על בג"ץ עצירים, ופעם על גופות מחבלים. ואני חושב שהמדינה מסוגלת גם מסוגלת, במיוחד בתנאים שהתרקמו ובהזדמנות שהתרקמה, אסור לפספס את זה. האירוע כבר כאן, וכדאי מאוד שנפסיק להתעסק במלחמה הקודמת ובקונספציה השערורייתית שפשוט לקחה את התינוק, שפכה אותו עם המים, ואמרה, 'הפסדנו בזירת השבויים והנעדרים, ומעכשיו נתעסק בלהפקיר אותם אי שם בחשיכה'. אז אם זו המציאות וזה האירוע, ואנשים פה לא באו לשחרר שבויים, אז בסדר. אז בואו נחתים כל הורה שמגייס את הבן שלו לצה"ל, נחתים אותו על איזשהו כרטיס שאומר, 'כשהבן שלי ייחטף, אני משאיר אותו להפקר, וזהו, וזה מה שיקרה מהיום ואילך'. אבל לפחות שיגידו את זה ולא יסתתרו בתוך טענות פטריוטיות, כי פטריוטיות זה לא, ופתרון מעולם לא יצא ולא הגיע, אם כבר טורפד שוב ושוב על ידי צבי האוזר"