צבי פלטיאל, תושב נס ציונה המפגין בקביעות נגד ראש הממשלה, שסביב גדר ביתו רוססו כתובות נאצה ("כאן גר סמולני בוגד") שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על העניין, והבהיר: "אין פחד, אבל אנחנו מרגישים איום. יש כאן עליית מדרגה, הצביעו על אדם אחד".

מישהו העיר את תשומת ליבך לכיתוב?
"שכנים העירו את תשומת ליבי ומי שהעיר את תשומת ליבם זה השיטור העירוני שעברו ברחוב".

מה חושב כשאתה רואה את זה?
"אני חושב שיש כאן עליית מדרגה, אנחנו מפגינים בנס ציונה הרבה חודשים, כל שבוע פעמיים ותמיד מולנו ניצבים קומץ ליכודניקים עם השלטים סמולנים בוגדים".

תושבי העיר?
"חלקם תושבי העיר, לא יודע אם כולם". 

ההפגנות נגד נתניהו (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

הפגנות אלימות?
"לא הגענו לאלימות, אני רוצה לשבח את המשטרה בנס ציונה ורחובות שעושים עבודה מצוינת תוך שיתוף פעולה עם המפגינים משני הצדדים ודואגים שלא תהיה אלימות".

על הבית אתה תולה את השלט 'לך' וזה גרם להם להגיע אליך?
"יכול להיות, תליתי את השלט 'לך' ודגל שחור ודגל ורוד, זה אולי סימן טוב את המקום אבל אנחנו שומעים אותם צועקים בזמן ההפגנות את שמי ומפגינים מרכזיים אחרים".

מכירים אישית?
"מכירים אישית, לא יודע אם שייכו את הבית אליי, אבל יכול להיות".

יש פחד?
"אין פחד, מרגישים מאוימים כי זו עליית מדרגה בכך שזה כבר לא סמולנים בוגדים, זה הצבעה, מיקוד על אדם אחד. כאן הוא גר, כאן גר בוגד ואם יש הרבה סמולנים בוגדים, קשה לפעול נגדם, אבל אם יש בוגד אחד תשימו לב. כל אחד שחושב שצריך להיפטר ממנו ידע מה לעשות ואיפה למצוא אותו. לכן אני מצפה מהמשטרה ומהרשויות השונות שיפעלו כנגד זה בתקיפות, לא פעלו כנגד 'סמולנים בוגדים'".

פנית למשטרה?
"אנחנו פנינו, אנחנו קבוצה של פעילים פנינו אבל המשטרה טוענת שאין בכך עבירה".

לא מתכוונים לבדוק?
"לא מתכוונים לפעול נגד זה".

בקווים הכלליים שלו, זה מזכיר אירועי תג מחיר.
"נכון, נכון. יש עליית מדרגה נוספת ומי שלא פעל נגד השלטים 'סמולנים בוגדים', עכשיו צריך לפעול נגד הגרפיטי על הקירות ועל הבתים ונגד זה שמכוונים לאנשים באופן ספציפי. אם לא יפעלו כאןף יצטרכו לפעול במצב עוד יותר קשה כאשר תהיינה פגיעות ברכוש או בנפש".

היו עוד פגיעות?
"כן היו עוד כתובות לא רחוק מכאן, שם היה כתוב 'סמולנים בוגדים'".

רק אצלך כתבו "כאן גר סמולן בוגד"?
"כן".

מאיפה מגיעות הכתובות?
"יש קיטוב ברור מאוד בחברה שלנו, יש כאלה שחושבים כמוני שהממשלה הזאת והעומד בראשה צריכים ללכת כמה שיותר מהר, וחלקם אפילו לעמוד לדין, ויש כאלה שחושבים שאנחנו מעלילים עליהם. אז יש קיטוב רציני מאוד בחברה, אבל זה מוצג כאן כמשהו סימטרי. לפחות בנס ציונה אנחנו בסביבות 200 מפגינים מדי הפגנה, עשינו תהלוכה בשבוע שעבר של 500. מולנו יש מפגינים ליכודניקים שאפשר לספור על יד אחת או לכל היותר שתי ידיים. אני מקפיד להשתמש במילה 'ליכודניקים' כי הם מפגינים תחת שלטים של הליכוד. לכן היית מצפה או מקווה שמפלגת הליכוד תגנה את זה או תפעל נגד, לא מראש הליכוד שעסוק בעניינים שלו, אבל אולי אחרים – השר לביטחון פנים, יו"ר הכנסת".

אולי נשיא?
"אהבתי שהייתה תגובה ותגובה מיידית והוא ראוי לכל שבח, אך לא אהבתי את התגובה עצמה. הוא אומר שהבטן מתהפכת משימוש במונח בוגדים מימין ושמאל, משני הצדדים. בוא לנס ציונה תראה מי מניף שלטים עם השורש 'בגד'. רק צד אחד, לא צד שני, אז אין כאן סימטריה ואסור ליצור אותה בצורה מזויפת. אני יודע שעכשיו המשטרה נכנסה לפעולה ומנסה למצוא את האנשים, זה לא דבר שהיא מוכנה לקבל ואני מקווה שתעשה את העבודה כמו שצריך".

מה עם ראש העיר?
"העירייה עצמה לא עשתה עד כה שום פעולה רצינית כדי להרגיע את הרוחות ולהימנע משלטים כאלה, יכול להיות שעכשיו זה ישתנה. אתמול הוא בא לבקר כאן, כינס בערב ישיבת חירום של מועצת העיר".