שאלת הבחירות מוסיפה לרחף מעל הכנסת ה-23 לאחר דחיית ההצבעה על פיזורה לשבוע הבא. הערב (שלישי) מתפרסם סקר מנדטים משמעותי בחדשות 12, על רקע ההודעה על חבירתה של יפעת שאשא ביטון למפלגתו החדשה של גדעון סער. לאחר הצטרפותה מזנק סער והופך למועמד ראוי ורלוונטי להרכבת הממשלה הבאה.

יחד עם נסיקתו של סער הערב, שזוכה ליותר מ-20 מנדטים, המפסיד הגדול מכולם הוא נפתלי בנט. מי שבמשך חודשים ארוכים נשף בעורפו של רה"מ נתניהו בסקרים והגיע עד לשיא של 23 מנדטים, צונח הערב לשפל של 13 מנדטים. בכך מתייצבת מפלגת ימינה כמפלגה הרביעית בגודלה בלבד בכנסת הבאה, לאחר הליכוד, מפלגתו של סער וכן יש עתיד.

התוצאות המלאות של הסקר מקנות לליכוד 27 מנדטים, סער זוכה ל-21, יש עתיד זוכה ל-14, ימינה בראשות בנט זוכה כאמור ל-13 מנדטים ואילו הרשימה המשותפת מקבלת 11 מנדטים. המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - זוכות ל-8 מנדטים כל אחת ואילו ישראל ביתנו, מרצ וכחול לבן זוכות ל-6 מנדטים כל אחת. 

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה משאיר גדעון סער את בנט מאחור. בעוד נתניהו שומר על כוחו עם 33% התאמה, זוכה סער ל-18%. מנגד, נפתלי בנט זוכה הערב ל9% תמיכה בלבד, ואילו לפיד זוכה ל-8%. בני גנץ, ראש הממשלה החליפי, זוכה ל-7% תמיכה בלבד בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

תוצאות דומות נרשמו בסקר "מעריב" שפורסם כבר ביום שישי האחרון, יומיים בלבד לאחר הודעתו של סער על הקמת מפלגה חדשה.הסקר קבע כי מפלגתו של סער צפויה לזכות ב-21 מנדטים עם הצטרפותם של יפעת שאשא ביטון והרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט. עוד חזה הסקר כי מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט צפויה להיפגע אנושות מהתמודדותו של סער.

על פי הסקר, שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, בתרחיש כזה הליכוד בראשות נתניהו עדיין מובילה עם 27 מנדטים. ימינה, בראשות נפתלי בנט, צונחת ל־15 מנדטים. יש עתיד־תל"ם, בראשות יאיר לפיד ומשה יעלון, יורדת ל־11 מנדטים - פחות מהרשימה המשותפת, שמקבלת בתרחיש זה 12 מנדטים. סער גם "שותה" מנדטים מכחול לבן בראשות גנץ, שמקבלת בתסריט הזה 6 מנדטים בלבד, ומבחינתה עדיף להרחיק את סכנת הבחירות ככל האפשר.