שר הביטחון, בני גנץ, הגיב הבוקר (רביעי) לדברי בכירים בליכוד על רקע המשבר בין המפלגות, ואמר כי הוא לא מתכוון להזיז את שר המשפטים אבי ניסנקורן מתפקידו. בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה הבהיר גנץ: "אני לא מתכוון להחליף את אבי ניסנקורן, אבי עושה עבודה טובה מאוד במשרד המשפטים. הוא לא פועל מטעם עצמו אלא מטעמי ומטעם כל כחול לבן". הוא הוסיף כי "אנחנו מחויבים לשמירה על הדמוקרטיה ומוסדות המשפט ולכן התשובה היא מאוד ברורה". 

בהתייחס למתיחות מול הליכוד, אמר: "אני חושב שצריך להימנע מבחירות ולהגיע למצב של ממשלה מתפקדת ותכנון לטווח ארוך. אני מקווה שראש הממשלה יבין שהליכה לבחירות היא לא מה שישראל צריכה עכשיו. אין לנו הרבה זמן איך לפתור את זה, אבל אני כמובן מוכן לעוד מערכת בחירות. הפתרון היה צריך להיות בתקציב ונשאר בתקציב ובחוק ההסדרים המתלווה אליו המביא בחשבון את הרפורמות הכלכליות". 

בהמשך התייחס לנושא היעדר תקציב המדינה ואמר: "כדי לצאת מהמשבר חזקים יותר, היינו צריכים להציג את התוכניות שלנו כבר מזמן. הגיעה העת לעסוק בחיזוקה של הכלכלה- בראש ובראשונה בנושא הפיריון". לדבריו, צריך להציב יעד של הורדת מספר המובטלים למספר חד ספרתי או דו ספרתי נמוך עד סוף 2021.

"צריך לעשות פרויקטים של הכשרות ודיגיטציה, עבודה מהבית, וקידום של תשתיות. יש לנו גם הזדמנות לפתח שווקים חדשים", הדגיש, "אנחנו צריכים לעסוק בלתת רשת ביטחון לאנשים ולענפים שזקוקים לכך. אפשר לשפר תשתיות בתחום התיירות, התחבורה והחינוך. יש לנו אפשרות לשנות את שוק העבודה ולהכשיר עשרות אלפים למקצועות עתירי פיריון. כל זה לא קורה".

מלבד זאת, הוא התייחס גם לבחירת ניצב קובי שבתאי כמועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה: "אני רוצה לברך על בחירתו של מפכ"ל, אני מקווה שיעבור את ועדת גולדברג, ברור שמשטרת ישראל צריכה מפכ"ל. תודה לניצב מוטי כהן שנשא על גבו משטרה בתנאים קשים מאוד, של משבר קורונה המצריך תהליכי אכיפה מאוד גדולים בהיעדר גיבוי פוליטי מספק".

העימות בין השר ניסנקורן ויו"ר הכנסת לוין. צילום: ערוץ הכנסת

הבוקר פרסמנו כי בין ההצעות האפשריות לפשרה בין המפלגות שעלו ונשקלו לאחרונה היה הרעיון להעביר את תיק האוצר לידי כחול לבן (הרעיון נדחה על הסף בליכוד), וגם – ההצעה להעביר את תיק המשפטים מאבי ניסנקורן לאמיר אוחנה (גם הרעיון הזה נשלל באופן מוחלט).

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר התייחס מוקדם יותר לסוגיית ניסנקורן בראיון ב-103FM ואמר: "אם אני מדבר על קדנציה של ארבע שנים ניסנקורן צריך לזוז משום שאנחנו לא יודעים להסתדר איתו, וברור שאם נעשה קדנציה של שנתיים, היא לא תוכל להתרחש כל עוד אנחנו נמצאים בסיטואציה הלא פשוטה מול אבי ניסנקורן".

גנץ בכנס (צילום: צילום מסך)
גנץ בכנס (צילום: צילום מסך)