יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM על הצטרפותה של ח"כ יפעת שאשא ביטון לתנועה של גדעון סער ובכך הותירה חוב למפלגה אותה עזבה: "הכסף מסתובב בין המפלגות שאנשים מקימים ומפרקים. כל מפלגות האווירה האלו, משאירות אחריהם חובות גדולים, והציבור משלם בסוף. זה יצא מתקציב המדינה ולא הוחזר. זהו שוד הקופה הציבורית".

איפה הכסף?
"לצערי מסתובב בין כל המפלגות שאנשים מקימים ומפרקים. עזות המצח שנהגו בה עם מימון המפלגות בשנתיים האחרונות, דווקא כשהציבור נאנק עוד לפני הקורונה תחת עול כלכלי, ופעם אחר פעם יוצאים לבחירות ובמקום לנסות ולרסן הלכו והרחיבו. אנחנו המפלגה היחידה שהצביעה נגד גם בוועדות וגם במליאה, ואמרנו לכל אורך הדרך, וגם עכשיו כשבאים לקצץ ולהעביר חוק בחירות שיסדיר את זה, המריבות בין כחול ללבן לליכוד גורמות לכך שאם תתפזר הכנסת, זה יקרה בלי חוק פיזור כנסת כדי להשאיר את המצב שהיה קודם. במקביל, כל מפלגות האווירה האלו משאירות אחריהם חובות גדולים והציבור משלם את זה בסוף. כי הכסף יצא מתקציב המדינה ולא הוחזר". 

זה נכון, מצד שני חברת כנסזת כמו יפעת שאשא-ביטון שיש לה הרבה מאוד זכויות והציבור אוהב אותה. על פי הסקרים מהבוקר ואתמול מחדשות 12 היא כנראה שווה כמה וכמה מנדטים לסער, היא גם מביאה איתה נדוניה. כלומר זה לא רק זה, זה גם הכסף, אני לא מדברת על אלה שפרשו ולא יודעים לאן ילך הכסף הזה ומה יעשו איתו.
"אשאל אותך שאלה: אם יש לך עסק שצבר חובות של עשרה מיליון שקלים ואת אומרת שקשה לך איתם, ומחליטה לסגור את העסק, לומר שהוא פשט רגל ולמחרת לפתוח עסק חדש שעושה את אותו דבר ועכשיו את בלי חובות - זה באמת פטנט נוח. אבל כמו שהקמנו את ישראל ביתנו ונגיד שאין יותר מפלגה, את החובות שאנו משלמים שימשיך וישלם הציבור, ונפתח ישראל ביתנו 2 ואיתה נרוץ, נקבל את אותם המנדטים ככל הנראה, זה פשוט שוד הקופה הציבורית".

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות

ההצעה של ליברמן היא לא ריאלית, תלוית סקרים. אתם רואים שהמנדטים שלכם זולגים כנראה למקומות אחרים גם לגדעון סער.
"אני חייב להגיד שהמנדטים שלנו ממש לא זולגים. בכל הסקרים לאורך כל הדרך יש לנו בסיס מאוד נרחב של בין שישה לשמונה מנדטים שמזוהים מאוד עם האג'נדה אותה אנו משקפים של ליברליות, ימין ליברלי, חילוני עם אג'נדה מאוד ברורה. יחד עם זאת אנחנו חושבים שיש היום פעם ראשונה את היכולת להגיע ל-61 מנדטים של מפלגות לאומיות וליברליות, בלי המפלגות החרדיות, שלא תהיה להן את ההשפעה המכרעת על הרכב הממשלה ועל הרכב תקציב הממשלה. הדבר הנכון הוא לייצר את אותו רצף בין המפלגות, גם נזיז את נתניהו ונייצר אג'נדה ברורה בלי המפלגות החרדיות ובלי הרשימה המשותפת, בערך רבע מהכנסת שהיא לא ציונית במהות שלה, ולקחת את החזון הציוני ולהחזיר את מדינת ישראל למסלול".

ב-23 הכנסת מתפזרת?
"אף אחד לא יכול לתת את התשובה, זה נע בין ההחלטות של גנץ ונתניהו שמשחקים במדינה רק לפי האינטרסים שלהם לצערי, ואת המחיר משלמת ישראל. סוגרים כאן עסקים אך מוציאים כסף לדובאי, לא מוכנים שקורונה תעבור מפתח תקווה לתל אביב אך היא יכולה לעבור מטורקיה ודובאי לארץ, ובינתיים עסוקים בעניינים האישיים של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי".