לאחר שנדחתה פעמיים: ישיבת הממשלה שתוכננה להיערך מחר (חמישי) בוטלה, ככל הנראה על רקע אי הסכמות על סדר היום בין הליכוד לכחול לבן. זאת, לאחר שכבר נדחתה ממועדה המקורי ביום שני האחרון. 

כזכור, מוקדם יותר השבוע דרש יו"ר כחול לבן בני גנץ מראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות לאישור הממשלה את המינויים של מנכ"ל משרד המשפטים שימי בראון ופרקליט המדינה המיועד עמית איסמן, בהתאם לדרישתו של מנדלבליט ופסיקת בג"ץ בעניין. לפי ההערכה, ייתכן כי הדחיות נועדו לאפשר לצדדים להרוויח זמן נוסף כדי לנסות ולהגיע להבנות סביב סוגיות אלו במקביל לנוסח הפשרה שתמנע את ההליכה לבחירות. 

במקביל למתיחות בממשלה, היועץ המשפטי של הכנסת קבע היום כי במידה וכנסת ישראל לא תעביר את תקציב המדינה, כנדרש בחוק, עד ליום שלישי הבא, 22 בדצמבר, בשעה 23:59, הכנסת ה-23 תפוזר באופן אוטומטית ב-23 בדצמבר בחצות ומדינת ישראל תיכנס למערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים.

נתניהו בעדכון מהבידוד

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בבידוד העלה סרטון ובו עדכן: "ביום שישי אני אצא מהבידוד ובמוצאי שבת אני אלך להתחסן. ביקשתי להיות המחוסן הראשון כדי לשמש דוגמה ולשכנע אתכם שאפשר להתחסן וצריך להתחסן. עד סוף ינואר יהיו לנו כאן מיליונים רבים של חיסונים. עמלתי קשה מאוד כדי להביא אותם ואני מבקש מכם - תשתמשו בהם!".

"ועדה מקצועית קבעה גם את סדר מתן העדיפות לחיסונים, קודם כל הם קבעו: הסגל הרפואי ומד"א יקבלו ראשונים, לאחר מכן קשישים והמטפלים שלהם בדיור המוגן. אחר כך האוכלוסייה מעל גיל 60 ואחר כך בעלי מחלות רקע מסוכנות בזמן הקורונה. אחריהם - שאר האוכלוסייה". 

"הם גם קבעו מי לא יחוסן: לא ילדים, לא נשים בהריון, לא בעלי אלרגיות חריפות וכמובן לא אלה שכבר החלימו מהקורונה. זה בסך הכל משאיר כ-6 מיליון איש. יש לנו די והותר לכולם. אם כולם יתחסנו - יהיו לנו עודפים רבים. לכן, הוועדה המקצועית קבעה שאם יתברר באמת שיש לנו הרבה עודפים אז הם יאפשרו לכלל האוכלוסייה להתחסן יותר מהר ואני מצפה שזה יקרה מהר מאוד. הם יודיעו על התאריכים המדויקים".  

"אני מבקש עוד דבר אחד מכם: אתם רואים את האסונות שקורים במדינות אחרות, אתם רואים את התמותה הטרגית של כמעט אלף איש בגרמניה ביום, למעלה משלושת אלפים איש שמתים ביום בארה"ב. אנחנו יכולים להימנע מזה. אסור להיכנס לאווירת סוף קורס. הייתי בצבא ראיתי מה זה סוף קורס, תמיד יש מישהו שלא שומר על הכללים ואיזה קומנדקר מתהפך או עולים על מוקש וסתם מאבדים חיים, סתם טרגדיות. את זה אפשר למנוע". 

"התחלואה עכשיו עולה כי אנשים באווירת סוף קורס. אנחנו בממוצע של 2,000 נדבקים ביום ואם נגיע ל-2,500 נצטרך ללכת לריסון מהודק ואפשר למנוע את זה. אני מבקש שכל אחד יסתכל על עצמו ויגיד "מה אני עושה כדי לשמור על הכללים". הנה, אני יושב פה בבית, ראש הממשלה בבידוד, אני שומר על כל הכללים. זה מה שגם אתם צריכים לעשות. תשמרו על עצמכם, תשמרו על אחרים אנחנו יוצאים מהקורונה, אפשר לצאת בלי שום מחיר נוסף רציני. לא כלכלי, לא בחיי אדם ולא בבריאות. אנא עשו זאת ולכו להתחסן".