ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל בתכניתם ב-103FM ובירך על מינוי המפכ"ל החדש: "אף מסגרת לא יכולה להתנהל ללא מנהל או מפקד". בין השאר מתח לוי ביקורת על השר לביטחון פנים על העיכוב במינוי וכן התייחס לדבריו של ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן: "הדרג הפוליטי ישב לו על הכתפיים, שר באשר הוא לא יכול להתערב בחקירות". בהמשך דיבר ח"כ לוי גם על ההיערכות לבחירות וליוזמת ח"כ ליברמן ואמר: "השלם קטן מסך חלקיו – אין לזה מקום".

גיא: סוף סוף מפכ"ל למשטרה.
"אני מאוד מרוצה, הארגון הזה הוא ארגן גדול וחשוב בחברה הישראלית הוא לא יכול להתנהל ללא מפקד כמו שאף מסגרת לא יכולה להתנהל ללא מנהל או ללא מפקד. היה צריך לעשות את זה הרבה יותר מוקדם".

ניסים: מכיר אותו?
"אף פעם לא שירתנו יחד. אני בהחלט מכיר אותו אבל לא הייתי מפקדו, ממה שאני שומע האיש באמת ראוי והעיקר שנבחר מפכ"ל כדי שתהיה מדיניות ויד מכוונת - שיהיה מי שינהל את הארגון הזה מעמדת שליטה. ממלא מקום מוטי כהן עשה עבודה טובה אבל כשאין לך דרגות רב ניצב על הכתפיים זה נראה אחרת לחלוטין ולכן באמת היה בתקופה לא פשוטה, עשה את עבודתו אבל ראוי שיהיה מפכ"ל קבע".

גיא: מוטי כהן אמר דברים ממש מחרידים.
"מוטי כהן היה בתוך מלחציים - מצד אחד לא מונה ומהצד השני הדרג הפוליטי ישב לו על הכתפיים, בוודאות. איך זה נראה כשלוחצים קצין משטרה בכיר - שר באשר הוא לא יכול להתערב בחקירות.

גיא: למה הוא חיכה עד עכשיו?
שנתיים זה פלא אבל בואו נראה באיזה סיטואציה הוא היה, הוא עשה עבודה טובה מאוד בתקופה מאוד מאוד לא פשוטה בחברה הישראלית. שר על פי חוק אינו יכול לבקש חומרי חקירה, הוא צריך לתת מדיניות ותו לא הוא לא יכול להתערב בעבודת המשטרה, נקודה".

ניסים: אתם מאבדים כוח מאז כניסתו של גדעון סער. 
"לפני שבוע היית אומר את זה על בנט, זה מגרש החינמי הגדול ביותר שנמצא כרגע, מגיע אדם חדש ואני מאוד מכבד את גדעון סער ומתחילים להיתלות בו. הבייס שלנו יציב בין 19-15 אנחנו צריכים עדיין לפרוץ את התקרה הזאת יש לנו מנדטים שחונים בכחול לבן ואצל סער, כשהעסק יתפוגג ויתקדם קדימה הבוחרים יבינו בדיוק. גדעון סער, שני חברה שהיו אצל בוגי, אח"כ עברו לכחול לבן ועכשיו אצל גדעון סער ועדיין יושבים בכנסת אותו דבר חברי כנסת שילכו עם גדעון סער. זו תחילת הדרך, אנשים יצטרכו להחליט אם הם מסכימים עם גדעון סער או לא".

ניסים: מה דעתך על ההצעה של ליברמן להתאחד כדי להקים רשימה משותפת שתפעל להחלפת השלטון?
"השלם קטן מסך חלקיו - אני לא חושב שיש לזה מקום, כולנו התעוררנו למכתב, לא ידענו על זה לפני כן. זה בסדר שליברמן מביא רעיון, זה לא רלוונטי לעת הזאת. יש עתיד חזקה, תרוץ בנפרד. אני משוכנע שנביא את מספר המנדטים הראוי לנו, מה עוד שסביבנו מפלגות שהאמינו באותה הדרך, נעלמו מהמפה הפוליטית, חלקן ייעלמו מהמפה הפוליטית וכל המנדטים האלה יחזרו חזרה ליש עתיד כי אנחנו האלטרנטיבה היחידה מהמקום של המרכז".

גיא: עפר שלח?
"כולי תקווה שעפר יישאר איתנו, עפר הוא אדם חשוב מאוד במערכת הפוליטית".

ניסים: הטיעון שלו אמיתי, בואו נעשה פריימריז במפלגה.
"חד משמעית. אבל גם עפר ידע ששני חברי כנסת קיבלו מנדט כדי להכין עבודה גם יואב וגם אורנה, הם סיימו את עבודתם ויהיו בחירות ליו"ר המפלגה ב-2021. הטיעון המרכזי היה שאי אפשר לעשות את זה מחר בבוקר כי הבחירות בפתח, אם לא היו בחירות בפתח היינו עושים את זה. ב-2021 תהיה בחירה לראשות המפלגה ואולי סוג של פריימריז".