הבחירות ימנעו? שר האוצר ישראל כ"ץ פנה היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה להביא את תקציב המדינה לשנת 2020 לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. עם זאת, ביום ראשון לא צפויה להתקיים ישיבת ממשלה. כזכור, לממשלה יש עד יום שלישי בחצות על מנת להעביר את התקציב, בטרם תפוזר הכנסת ותצא למערכת בחירות לכנסת ה-24.

במקביל לפנייתו לראש הממשלה נתניהו, פנה כ"ץ לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, במטרה לתמוך בהצעתו, וכן להמשיך את השיחות על אישור תקציב 2021. שר האוצר ביקש מגנץ לאשר את חוק ההסדרים והרפורמות בתקציב, ולהקפיא את קידום הצעת החוק לפיזור הכנסת. 

נתניהו בעדכון מהבידוד

״המנעותך מתמיכה בתקציב וגרירת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, בשל ויכוחים פוליטיים, מהווה חוסר אחריות לאומית ופיגוע כלכלי ישיר באזרחי מדינת ישראל. מדינת ישראל, אשר נמצאת על סף סגר שלישי ובראשיתו של מבצע החיסונים הלאומי, צריכה ממשלה יציבה וחזקה שעובדת למען אזרחי מדינת ישראל - תוך יציאה מהמשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי, ועל כולנו להתעלות ולמנוע מערכת בחירות יקרה מזיקה ומיותרת״, כתב ישראל כ"ץ לבני גנץ.

הבוקר דווח כי מאחורי הקלעים נמשכים הניסיונות להגיע להסכמות ולמנוע הליכה לבחירות. על פי גורמים המעורים בפרטים, מתנהל ערוץ חשאי בין הוד בצר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, לבין מקורב נתניהו, איש העסקים יעקב אטרקצ'י (שנמנה עם אדריכלי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן).

על פניו נראה כי המכשול האמיתי בדרך לפתרון המשבר הוא לא הרוטציה בין נתניהו לגנץ, שאמורה להתקיים בנובמבר 2021. במהלך המגעים בין הצדדים מסתמן כי הרוטציה תידחה בחצי שנה, אך בכל זאת - תתקיים. לדברי גורמים בליכוד, המכשול, לצד אישור התקציב, נעוץ בהמשך כהונתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן. בשיחה עם "מעריב" אמר בכיר בליכוד: "אחרי מופע אימים של ניסנקורן, שמינה על דעת עצמו ובלי להתייעץ עם הליכוד 61 שופטים, תוך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, אי אפשר להמשיך בשותפות עם כחול לבן ללא פתרון לסוגיית המינויים במשרד המשפטים".