על רקע הצטרפותה של יפעת שאשא ביטון למפלגתו של גדעון סער, בליכוד ממשיכים לתקוף את השניים. חברת הכנסת אסנת מארק (ליכוד) התראיינה לסיוון כהן ב-103FM והאשימה את שאשא ביטון באחריות לכניסת ישראל לגל השני של הקורונה. כמו כן, הגדירה את מפלגתם של סער ושאשא ביטון, ומפלגות אחרות המתנגדות לבנימין נתניהו, "מחנה הזוי". 

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות

"שהכניסה אותנו לגל השני. הכניסה אותנו באופן ברור לגל השני מסיבה פשוטה – יפעת שאשא ביטון, בתחילת הסיפור שנקרא קורונה חשבה שפה אנשים מדברים על דברים מדומים, התחילה לעשות ועדת קורונה ואמרה שצריך לפתוח הכול וקדימה. וחדרי כושר, וחופים, ומסעדות והייתה קופצת ממקום למקום. במקום לבוא לציבור באחריות, לומר – נכון יש נגיף שמשתולל", תקפה חברת הכנסת מארק.

קארין אלהרר, אסנת מארק בוועדת החוקה (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)
קארין אלהרר, אסנת מארק בוועדת החוקה (צילום: צילום מסך מערוץ הכנסת)

לדברי חברת הכנסת מארק, "מזל שלקחנו ממנה את הסמכויות כי אם היינו משאירים ליפעת שאשא ביטון את הסמכויות, היינו הופכים להיות בקטסטרופה מטורפת. זה שהגענו לנתונים בגל השני של 8,000 נדבקים ביום זה חלק מההתנהלות ומהלחצים שהופעלו, כנראה, על יפעת שאשא ביטון, שפתחה את חדרי הכושר והחופים. כשהבנו שצריך לקחת מהגברת את האחריות בתוך ועדת חוקה זה התנהל ועד שנתוני התחלואה ירדו".



חברת הכנסת מהליכוד ענתה לביקורת לפיה לוועדת הקורונה אין כלל סמוכויות, וכי האחריות לתוצאות הסגר היא על קבינט הקורונה וראש הממשלה. "יש קבינט קורונה בראשו רה"מ ויש את שר הבריאות ומשרד הבריאות. רה"מ מתווה מדיניות ומביא את ההחלטות לוועדת חוקה, שלה יש סמכויות לכל נושא הקורונה. אם רה"מ לא היה מקבל את ההחלטה להכניס את מדינת ישראל לסגר השני, הייתה פה קטסטרופה, ואני שמחה על ההחלטה הזאת. היום אנחנו מבינים שיש לנו התרופפות במשמעת ובנתונים. אני לא חושבת שנגיע לסגר שלישי, אני מקווה שזה לא יקרה, זה לא טוב לכלכלה ולדברים אחרים שקורים פה", אמרה מארק. 

על רקע הסקרים המחמיאים לגדעון סער וליפעת שאשא ביטון, אמרה חברת הכנסת מארק: "אנחנו עדיין חושבים שלא נכון ללכת לבחירות, גדעון סער ויפעת שאשא, בסוף עם ישראל יצטרך להחליט בין ימין שמונהג על ידי בנימין נתניהו שיהיה ראש הממשלה - ימין מסורתי, אידיאולוגי, ערכי, שורשי - לבין כל אלה שאומרים 'רק לא ביבי', המחנה ההזוי".