השר צחי הנגבי (הליכוד) שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל על תוצאות סקר 103FM, לפיו לראש הממשלה בנימין נתניהו אין 61 מנדטים כדי להקים ממשלה. "אני מצר על כך, ואנחנו נעבוד קשה לשנות את התוצאות. יש לנו לכך או חודשים רבים או שנים רבות, זה עדיין כידוע בערפל", הדגיש.

אם הוא הולך לבחירות עכשיו, היממה הקרובה דרמטית, הוא לוקח הימור גדול.
"אנחנו לא רוצים בחירות אנחנו הצבענו נגד הצעת החוק להקדים את הבחירות נמשיך להצביע נגדה גם השבוע אם אכן תגיע לכנסת. סקרים זו בסך הכול נקודת פתיחה ויש עוד חודשים רבים ורק לפני שבוע המפלגה של בנט הייתה עם 21 מנדטים וירדה 10 מנדטים בשבוע מהטעם של הופעתה של מפלגה אחרת כך שהכול נזיל אנחנו מתנגדים לבחירות כיוון שאנחנו לא מאמינים שיש בהן כדי לשפר את המצב, רק לסבך את המצב".

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

יש מגעים בין הליכוד וכחול לבן?
"אני יודע רק בזכות התקשורת, אני לא נמצא בקרבה למי שמחליט אם יש או אין מגעים, אני שומע הכחשות מכל הצדדים על מגעים".

אתה אחד הפוליטיקאים הוותיקים, עם חוש פוליטי טוב. לאן זה הולך?
"מה שמפליא אותי לאורך החודשים האחרונים, זה שרוב האנשים שאני משוחח איתם בציבור הרחב רוצים שהפיאסקו הזה של ממשלת האחדות המדומה יסתיים. גם אנשים מהימין, גם אנשים מהליכוד ומן הצד השני - נמאס להם. אני יכול להבין את זה לכן באמת אם במשא ומתן הזה מצליחים להגיע למצב שההרמוניה במידה מסוימת חוזרת ויש הסכמות לאורך זמן ומצליחים להפסיק עם כיפופי הידיים - רצוי. אם זה אפשרי? בוודאי. כחול לבן משחקים את המשחק של מי ימצמץ ראשון אבל כל אחד יודע שעבורם בחירות זו שחיטה מוחלטת. נתניהו כרגע אמור להיות רה"מ כשנה עד נובמבר בשנה הבאה ולכאורה בחירות לפני כן מסירות ממנו את המחויבות הזאת. וודאי שכחול לבן הם אלה שמובילים לכך אז יש כאן הימור כפול, גם היכולת שלא לכונן קואליציה אבל גם אפשרות אחרת - נקבל את המנדטים האחרים ואז כל נושא הרוטציה יורד מסדר היום".

איפה היית שם את הכסף שלך?
"אני ממהר שאנחנו הולכים לבחירות, אבל אין לי מושג מהם הדברים עליהם דנים".

אתם הפרתם את ההסכם, נתניהו הפר את ההסכם בכל הקשור לרוטציה.
"זה לא נכון שהוא הפר את ההסכם, הרוטציה היא בנובמבר 21'. אתה מודיע לי היום שאתה חוזה עתידות ויודע מה יהיה בעוד שנה? ניסים אתה יודע שגנץ הפר את ההסכם, יש כ-30 ומשהו סעיפים, מתוכם 99.9 אחוז בשביל כחול לבן. רק סעיף אחד בהסכם מדבר על משהו שאנחנו רוצים, סעיף 3. אנחנו עמדנו עליו, אנחנו עמדנו על כך שעם כינונה של הממשלה תקום ועדה משותפת, פריטטית, שתנסה לגבש מתווה למינויי בכירים כי נמאס לנו מהדרך בה לממשלה אין השפעה אמתית על חלק מהמינויים. הם הפרו את ההסכם הזה, שוחחתי אישית עם ניסנקורן על זה והוא אמר 'לא יהיה, לא נסכים לוועדה פוליטית'".

אתם לא מאשרים את התקציב כדי שלרה"מ תהיה יציאה.
"זה נבואה וזה לא עובדה".

צחי הנגבי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
צחי הנגבי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בוודאי שזה עובדה.
"עובדה ששר האוצר יחד עם כל בכירי משרדו הזמינו את גנץ לפני שבוע, פרשו בפניו את תקציב 2021 ואמרו שהם מביאים את זה בינואר לממשלה".

ב-23 בדצמבר יש לרה"מ יציאה לבחירות. 
"אתה מסביר שבגלל שאנחנו רוצים את התקציב בינואר ולא בדצמבר הולכים לבחירות? זה מגוחך. אנחנו כמעט שנתיים וחצי ללא תקציב מאושר והטעמים אינם קשורים בפוליטיקה אלא לשלוש מערכות בחירות. עכשיו מוכן התקציב וגנץ יודע את זה ויכול להיות שזה ביסוד הנכונות שלו לשקול מחדש את צעדיו".

הרוטציה תתקיים?
"רה"מ התחייב גם לפני ימים לא רבים, אם גנץ יפסיק להיות ממשלה בתוך ממשלה. אנחנו רוצים שיקימו את הוועדה, בלי זה לא יקרה כלום אנחנו לא מוכנים שיכתבו לנו מינויים, זה עומד בסתירה לאג'נדה שלנו על משילות".

אתם רוצים שהם יוותרו על עצמם.
"אנחנו לקחנו קבוצה של 17 ח"כים ובאנו עם 54 ח"כים ונתנו להם את מלוא התופינים בעולם, אז היינו במצב של ניצחון מוחלט, נתנו להם שוויון בממשלה, בכנסת, מחויבות לרוטציה אם יתנהגו כשותפים".

מה הם ילדים בגן שאם לא יתנהגו יפה יענשו?
"כי יש הסכם, הם צריכים להתנהג לפי ההסכם. הם הפרו את ההסכם והלכו לבחירה כוחנית של פרקליט המדינה והקימו באופן כוחני ועדת בדיקה לצוללות והצביעו נגדנו בכנסת לא בהזדמנות אחת. הם התנהגו מתוך ייאוש שנבע מהסקרים שהראו להם שמעמדם הולך ונשחק".