כחול לבן והליכוד הגיעו להסכמה הערב (ראשון) כי יש למצות את הליכי הפשרה ביניהן, וידחו את העברת תקציב 2020 לתאריך ה-31.12.20. את תקציב 2021 יעבירו עד התאריך ה-5.1.21. כחול לבן הודיעה כי לפי הצעת החוק, אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועד הנקוב הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23.3.21. לדברי מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה, "גנץ ונתניהו סיכמו על דחיית ההכרעה על התקציב".

עוד הבהירה כי "נתחיל בקידום תהליך ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו". בהמשך לכך, ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ איתן גינזבורג צפויה להתכנס מחר (שני) לדיון בהצעת חוק יסוד: הכנסת (תיקון - הוראות לעניין תקציב בשנת בחירות)(הוראת שעה), כהכנה לקריאה ראשונה מטעם הועדה. 

מפלגת הליכוד, פרסמה בחשבון הטוויטר הרשמי כי: "אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים לחזור ל״ממשלה בתוך ממשלה״ - הוא חי בסרט". בתגובה לכך, ממפלגת כחול לבן נכתב: "אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק - הוא חי בסרט".

לדברי מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה, "גנץ ונתניהו סיכמו על דחיית ההכרעה על התקציב". מחר ועדת הכנסת תתכנס לדון בחוק שיאפשר לדחות את מועד הגשת התקציב מה שיאפשר לכחול לבן ולליכוד להמשיך במומ על נושאים שטרם הושגה בהם הבנה כמו מועד הרוטציה וסמכויות שר המשפטים. חוק שימנע את פיזור הכנסת בשלישי בחצות עתיד לעלות מחר. נכון לעכשיו,  טרם נפתרו המחלוקות שנוגעות למעמדו של שר המשפטים ניסנקורן ולגבי מועד הרוטציה.

גנץ תקף את נתניהו: "אחרי הבחירות הוא לא יהיה עוד ראש הממשלה"

בתוך כך, לא ברור כיצד יבוא לידי ביטוי המתח הפנימי בתוך כחול לבן. גורמים בסיעה אמרו היום כי "אבי ניסנקורן טיפס על עץ גבוה והוא בעצם תקע את המו"מ". אותם גורמים העריכו עם זאת כי גם אם ניסנקורן יתמיד בהתנגדותו לדרישות הליכוד להביא את מועמדות היועמ"ש לאישור ועדת המינויים לא צפוי פילוג בסיעה. גנץ שיגר הבוקר הודעה לחברי כחול לבן, ובה הוא "מבקש מכולם לשמור על איפוק וזהירות, ולא לייצר רעש נוסף בתוך השיח הציבורי".

גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי וניסנקורן הוציאו הודעה משותפת, בה נכתב כי "השיח התקשורתי שקרי ולא מבטא את התנהלותה של כחול לבן. מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות, אצלנו פועלים יחד להשגת העקרונות של כחול לבן. לא נתפשר על קיום ממשלה מתפקדת תוך שמירה על הדמוקרטיה ומנגנוני שלטון החוק, והבטחת תקציב מדינה שיטפל בקורונה הכלכלית. כל דיווח או ספין שמומצא על ידי בעלי אינטרסים, הוא על דעת המדווח בלבד. די לשקרים".

מי שהתייחס למעמדו של ניסנקורן הוא מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל, שכתב בקבוצת וואטסאפ פנימית כי "ניסנקורן כבר מבין שהוא קוץ בישבן גם לגנץ. חוק הכלים השלובים פועל, יותר ניסנקורן פחות רוטציה. לא אתפלא אם ניסנקורן יחליט להתפטר בעצמו".

במפלגת ימינה הגיבו אף הם לסיכום החדש בין הליכוד וכחול לבן ואמרו: "מתי נתניהו וגנץ ידאגו לעבודה של אזרחי ישראל כמו שהם דואגים לעבודה שלהם?". יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אף הוא וכינה את בני גנץ "סרמטוט רב-פעמי". "ככה זה כשהכיסא לפני הכל", צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

נתן אשל (צילום: אריאל בשור)
נתן אשל (צילום: אריאל בשור)

אמש: התקדמות במגעים

לדברי גורמים בכירים המעורים במגעים, יש עדיין כמה סוגיות שנויות במחלוקת, שבהן אמורים היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לדון אמש. שאר המחלוקות נפתרו עקרונית על ידי צוותי המו"מ. סוכם כי תקום ועדת שרים שוויונית ומוסכמת ליישור סכסוכים. במסגרתה, כל צד עתיד להתייעץ עם השני לגבי המינויים שמחייבים את אישור הממשלה.

במקביל, מונחת על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית של הח"כים יאיר לפיד וניצן הורוביץ לפיזור הכנסת ה-­23. בוועדת הכנסת, שבראשה עומד ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, אישרו את הצעת החוק לקריאה ראשונה והוחלט שהבחירות יתקיימו ב-­16 במרץ. בליכוד התנגדו לתאריך המוצע, ובשל כך הצעת החוק עדיין לא הובאה לאישור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. כדי שהיא תיכנס לתוקף יש צורך לסיים את אישורה בשלוש קריאות עד מחרתיים בחצות.