חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על הסערה האחרונה במערכת הפוליטית ועל תחילת מבצע החיסונים. בראשית הראיון ב-103FM הוא ציין כי יתחסן בימים הקרובים נגד קורונה - "אתחסן כשיתאפשר לי. אני חושב שזו הזדמנות טובה לברך את מדינת ישראל על כך שהיא בין המדינות הראשונות בעולם שמתחסנת. הרבה בזכות ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין, והצוותים שלהם. אני חושב שזה יום חג, יום שמח, וחשוב. זה השיג חסרת תקדים, אני אופטימי בשביל לנצח את המחלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון לקורונה. צילום: TPS

אם אנחנו בדרך לנצח את המחלה אז למה צריך ממשלת חירום? למה שלא נלך לבחירות וזהו?
"תראה, אני תמכתי בממשלת האחדות. מה גם שעדיין לא הסתיים החירום, יש אתגרים נוספים, גם בתחום הכלכלי שאני לא חושב שאנחנו נותנים מענה טוב. לכן, אני חושב שצריך להמשיך עם הממשלה הזו עוד תקופה, כמובן בתנאי שהממשלה תתפקד, ותצא מהשיתוק שהיא נמצאת בו. אני חושב שהמדינה והממשלה, ואני תומך בממשלה, עושה עבודה נהדרת בתחום הבינלאומי, אתה רואה את זה גם בתחום החיסונים ומבין שהם עושים עבודה טובה מאוד גם בזה. אבל, עם יד על הלב אני ליכודניק, ואצלנו, בניגוד למפלגות אחרות, אפשר להשמיע ביקורת בונה. כל אחד יודע שבתחום הכלכלי כלפי מאות אלפי אנשים, אני מסתכל במצוקות של האנשים אני מבין שיש להעביר ביקורת על האוצר שלא ידע לתת מענה בזמן. אנחנו רואים עשרות אלפי עסקים שצריכים מעגל סיוע, אני מסתובב בשטח ורואה את הפערים. אני חושב שהיחיד שיכול לעזור הוא ראש הממשלה, ואני שם בצד את הנושא הפוליטי ומדבר בצורה מקצועית, אנחנו חייבים לתת מענה אמיתי לאנשים שאינם יודעים את גורל העסקים שלהם".

האם ישראל כ"ץ נכשל?
זה לא הזמן לתת ציונים. את מבינה מה אני חושב, ואני לא צריך להיות פרסונלי.

אולי אתה אומר את זה כי אתה רצית להיות שר אוצר ולא קיבלת?
אין אדם במדינת ישראל שחושב שעשינו עבודה טובה בתחום המיקרו כלכלה. בעוד כמה חודשים אנחנו נראה 100 אלף איש שלא יהיה להם לאן לחזור, את הסבת העובדים היינו צריכים להתחיל כבר לפני 4 חודשים ולוודא שיש לאנשים אופק תעסוקתי. אני רוצה לראות את הדברים האלה מתוקנים, ואני לא היחיד. זה מתחיל מהאוצר, זה מתחיל מאגף תקציבים שלא ידע לתת מענה בזמן והיקפים הנדרשים לעסקים. יש עשרות אלפי עסקים שחייבים מנה נוספת של סיוע, דברים שבמיקרו כלכלה ביכולת של המשפחות להתפרנס שם יש פער.

איפה עומד המשא ומתן הקואליציוני?
אני לא יודע מה להגיד לך, אני לא בתוך צוותי המשא ומתן. הדברים שעולים שם הם הרפורמות בבית המשפט.

זה מה שדחוף?
זה אחד מהנושאים, ואני רוצה לראות שכל הנושאים על סדר היום, ואני רוצה לראות שהעסק הזה מתפקד.

למה שזה יעבוד מעכשיו והלאה?
אם נצליח לעורר שינוי כולנו נרוויח, ואם לא אז נאלץ ללכת לבחירות. תראו, כשאני מסתובב ברחוב אני לא רואה הרבה אנשים עם שני ראשים, וכולנו מבינים שזה לא עובד. לכן, יכול להיות שצריך לחשוב על זה אחרת. מסתבר שממשלה עם שני ראשים גורמת לשיתוק במקום לריצה קדימה. 

אם גדעון סער לא היה פורש מהליכוד סביר להניח שלא הייתם פועלים כל כך קשה למנוע בחירות? 
סער לא עזב את הליכוד על רקע אידיאולוגי, ואני טוען שזה לא הזמן לפיצולים, וזה לא עושה טוב למחנה הימין. פיצול נוסף לא עושה לנו טוב, לעזוב את הליכוד, את הבית זה לא דבר חכם. יכול להיות שזה אחד השיקולים למנוע את הבחירות. 

אולי הוא עשה מהלך שאתה היית צריך לעשות ואין לך מספיק אומץ?
הרבה דברים אומרים עליי, אבל לא שמעתי אף פעם שמישהו אמר שחסר לי אומץ. אני שחקן קבוצתי, ויודע להעביר ביקורת איפה שצריך.