ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על תחילת מבצע חיסוני הקורונה ועל ההתפתחויות האחרונות בשדה הפוליטי. "שלומי טוב, חוץ מזה שאנחנו מחכים לחיסונים ואין מספיק לכולם", אמר ב-103FM, "הכוונה שלי היא שרצינו שכולם יתחסנו כבר עכשיו. זו הכוונה שלי. רצינו לגמור עם זה כבר ולחזור לחיים השפויים".

אז מה? שבוע לא טוב לגדעון סער?
למה? זה שבוע נהדר לגדעון סער. יש רצף של סקרים מצוינים.

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות

אתה מדבר איתנו על היסטוריה - הולכים לחתום פה על הסכם בין כחול לבן לליכוד בכדי למנוע בחירות. מה סער יעשה?
תראה זו בשורה טובה לעם ישראל. זו הארכת חייה של ממשלה מאוסה שאינה מתפקדת. גם אם היית שם מולי שני כפתורים כשאחד מהם הוא פשרה, והשני הוא בחירות הייתי מתלבט מה באמת טוב לנו. מצד אחד הסקרים מרשימים, ומצד שני אין עדיין תשתית למקסם את התמיכה הציבורית הזו בקלפי. 

אתה מאמין במה שאתה אומר? אם הבחירות יתעכבו בחצי שנה או יותר אתם לא תישארו עם נתונים כאלה בקלפי. אתם לא תישארו עם 17 מנדטים.
אני צופה שנעלה. תקליט, תשמור, ותגזור. 

שמרנו. 
"הרי אם הייתה פה ממשלה טובה הייתה צודק. אם הייתה פה שותפות בין ראש הממשלה לראש הממשלה החליפי שמייצרת משהו לטובת מדינת ישראל הייתי אומר משהו אחר, אבל לוקחים דברים יסודיים כמו תקציב המדינה, כמו חוקי היסוד של מדינת ישראל, כמו אמת בהסכמות וכיבוד הסכמים, ועושים מהכל שקשוקה ופלסטלינה והכל נמרח בצורה מגעילה. מה אתם חושבים שזה מייצר אצל העם? מה אתם חושבים שהעם לא שם לב? כשעוד פעם שוקלים שיקולים פוליטיים ואישיים במקום להתייחס למה שבאמת חשוב. לכן, זה עוד יותר מסביר למה העם צריך לבעוט את הממשלה הרעה הזו החוצה". 

תשמע יש מומנטום, הוא קיים, אבל כשהמומנטום יעלם הכל ילך לאיבוד. לא?
"מי אמר שעם המומנטום הזה אתה לא תצבור יותר ויותר כוח? הרי מדובר פה במפלגה חדשה לגמרי של סער יחד עם שאשא ביטון. יש לנו אלפי פניות רק עכשיו של תומכים ומתנדבים, אבל אין לנו תשתית כי אין עדיין מטה של המפלגה. דעו לכם, ישנה זרימה מטורפת של אנשים, גם ליכודניקים, וזה בכלל לא מפתיע אותי. תראו, גדעון סער עשה את הדבר הכי נכון וזה מה שבנה אותו כאלטרנטיבה יותר מכל אחד מהאחרים שפחדו ושתקו כמו כבשים ומקבלים היום אחוזים של גבינה דיאטטית".

ח''כ שאשא-ביטון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח''כ שאשא-ביטון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

אתה יודע שכועסים עליו ואומרים 'בית לא עוזבים'
"זה משפט נכון, אבל גם בית זה נכון לעזוב. לא עוזבים את המצפון שלך, את העקרונות שלך, את האמת שלך, את טובת העם שלך".

אם הבחירות ידחו באופן משמעותי תוותר על עיריית רמת גן ותיכנס לרשימה? 
אני במטה סער, מוביל את המטה. 

לא שאלתי על המטה, שאלתי על הכנסת
"אתה שואל אותי שאלה עתידית ומאוד רחוקה, אבל אני לא יודע מה לענות לך כרגע".

אתה מתכנן כמה צעדים קדימה. לא?
"תראו, אני לא צופה שהבחירות ידחו יותר מכמה חודשים. לכן, ההחלטה להישאר בעיריית רמת גן היא שרירה וקיימת".