טעות של גנץ או ויתור של נתניהו? הפרשנים הפוליטיים בן כספית ורביב דרוקר מצאו את עצמם היום (ראשון) בוויכוח טוויטר סוער, כאשר דרוקר הגיב לשרשור שבו הסביר כספית את מצבו הפוליטי של יו"ר כחול לבן בני גנץ מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי אם גנץ ייעתר לניסיונות הפשרה, זו תהיה טעות שתסיים את הקריירה הפוליטית שלו. דרוקר מצידו טען כי "אם העסקה הזאת עוברת, זה ויתור מטורף של נתניהו". 

"בניגוד להקמת הממשלה, המצב עכשיו ברור יותר. מכיוון שהוא ברור, לבני גנץ לא תעמוד טענת תום הלב. הרי נתניהו חותר רק לדבר אחד: חוקי חסינות/התגברות/צרפתי למיניהם", כתב כספית. "הוא יחתוך לבחירות ברגע שיאמין שיש לו סיכוי לקבל רוב. ולכן, הדיפולט של נתניהו יהיה לפזר את הכנסת לבחירות גם אם יצטרך לספוג את גנץ כראש ממשלת מעבר 3 חודשים".

"כולנו יודעים שבזמן הזה בלפור לא יפונה, כן? ולכן, אם גנץ מתפתה שוב, הוא מסתכן בהפיכה לבדיחה הפוליטית הכי לא מצחיקה שהיתה כאן. בניגוד לפעם הראשונה, בפעם השניה אין לגנץ אלקטורט למהלך הזה, אין לו מפלגה למהלך הזה, אין לו לגיטימציה ציבורית למהלך הזה ואין לו תום לב במהלך הזה. לפחות על פי מה שדולף החוצה לעת עתה".

דרוקר השיב לו: "בוא נהיה כנים עם הסיטואציה. אם העסקה הזאת עוברת, זה ויתור מטורף של נתניהו שמגלם שוב את התופעה הפסיכית של אלת המזל של גנץ. רק בגלל סער, נתניהו עשוי להסכים לרוטציה במועד ועזיבת בלפור עוד 11 חודשים. בשורה התחתונה - אם זו העסקה היא טובה לגנץ ואין בה שום מכירת דמוקרטיה".

הוא הוסיף כי "אגב, אני אישית נגד העסקה. 1. כי עדיף כבר בחירות על הטרלול של הממשלה הזאת. 2. כי הפעם גנץ לא יכול לומר - אם לא אעשה עסקה, ממילא יישאר נתניהו. במספרים הנוכחיים, נתניהו יודח בבחירות. 3. כי גנץ - גם אם יגיע לרוטציה - באמת יהפוך ללא לגיטימי עם מפלגה מתחת לאחוז החסימה".