ריאד אל-מליכי, שר החוץ של הרשות הפלסטינית, קרא היום (ראשון) לממשלת ישראל לשוב לשולחן המשא ומתן בהתבסס על פתרון שתי המדינות. על רקע כניסתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן לבית הלבן בעוד חודש, מגלים הפלסטינית תקווה ואופטימיות בנוגע לחידוש המשא ומתן עם ישראל. 

דבריו של אל-מליכי הגיעו בתום פגישה משולשת עם שרי החוץ של מצרים וירדן שנערכה בקהיר. אל-מליכי אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בתום הפגישה כי הרשות הפלסטינית מצפה להתחיל לעבוד בהקדם בתיאום ממשל ביידן על חידוש השיחות עם ישראל. אל-מלכי הדגיש שברשות מעוניינים לקדם הסכם שבסופו תקום מדינה פלסטינית על שטחי 67', ושבירתה במזרח ירושלים.

בני גנץ קורא לפלסטינים לשוב לשולחן המו''מ

"אנו מצפים לשיתוף הפעולה עם הממשל האמריקאי החדש ומקווים שזה יביא לחידוש היחסים בין ארה"ב והפלסטינים", אמר אל-מליכי. עוד אמר ש החוץ הפלסטיני כי הוא מברך על חיזוק היחסים עם ירדן ומצרים. עוד הוא אמר כי הוא מעריך שהיחסים הטובים באזור יסייעו בחידוש היחסים עם ארה"ב וקידום התהליך המדיני מול ישראל. 

ביום חמישי האחרון התפרסם ראיון עם שר הביטחון בני גנץ בעיתון 'א-שארק אל-אווסט" שאמר: "לפלסטינים מגיעה ישות ובירה בירושלים המאוחדת". "ירושלים תישאר מאוחדת, אך יש מקום לבירה פלסטינית", הסביר תוך שהוא מדגיש כי "לפלסטינים מגיעה ישות ואני רוצה שהם ייקחו חלק בתהליך השלום. אני רוצה להגיע להסדר איתם, ומזמין אותם לקחת חלק בתהליך. אנחנו מצידנו רוצים להיפרד מהפלסטינים ורוצים ערבויות לביטחוננו. אם נשיג הסכמות על הנושאים הביטחוניים - הפתרון הפוליטי יבוא בקלות".

היחסים בין הפלסטינים וארה"ב הגיעו לשפל משמעותי בתקופת נשיאותו של דונלד טראמפ, עם העברת השגרירות האמריקאית לירושלים והתמיכה המופגנת בבנייה בהתנחלויות. הפלסטינים מחו נגד הסכמי נירמול היחסים שחתמה ישראל עם ארבע מדינות ערב בחודשים האחרונים, וגינתה את "נטישתם" על ידי איחוד האמירויות, בחריין, סודאן ומרוקו. עוד כינו הפלסטינים את הסכמי המדינות השונות עם ישראל כ"סכין בגב".